به گزارش ایلنا، از آبفای استان تهران، محسن اردکانی در سومین قرارگاه رسانه آبفای استان تهران گفت: مطابق داده‌های ثبت‌شده و تجربیات پیشین، دوره‌های خشکسالی در استان تهران دوساله بوده و سپس چند سال ترسالی در این استان ثبت شده است، اما امسال شاهد سومین‌ خشکسالی پیاپی را در استان تهران هستیم و رژیم خشکسالی این استان تغییر یافته است.

اردکانی با اشاره به این‌که 75 درصد آب شرب استان تهران از منابع پشت سد تامین می‌شود، افزود: استان‌هایی مانند تهران که بخش عمده‌ای از تامین آب شرب‌شان وابسته به آب سطحی است، در خشکسالی‌ها آسیب‌پذیری بیشتر دارند.

او افزود: با شروع سالی آبی 1402-1403 حجم ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران 57 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کسری داشته و این در حالی است که اکنون با گذشت دو ماه از پاییز، بارش‌ها شروع نشده است.

او با بیان این‌که برای تامین و توزیع آب در استان تهران هر اقدامی که ممکن بود انجام دادیم و اکنون نوبت مدیریت مصرف است، افزود: مدیریت مصرف دارای سه رکن قانونی، ابزاری و فرهنگی است که فعالیت در حوزه فرهنگی ظرفیت‌های بالایی دارد و این وظیفه روابط عمومی‌هاست که ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنند.

محسن اردکانی ادامه داد: علی‌رغم این‌که امسال شاهد افزایش 2.5 درصدی مشترکان آب در استان تهران بودیم اما مردم تهران 62 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کردند که از این میزان،20 میلیون مترمکعب آن مربوبط به مشارکت‌های مردمی و مدیریت مصرف آنان بوده است.

او تاکید کرد: این‌که با مدیریت فشار و مدیریت توزیع، تلاش کنیم که مردم آب کمتری مصرف کنند نیاز سرکوب شده در جامعه ایجاد خواهد شد، باید تلاش کنیم تا با آموزش مردم و تغییر فرهنگ در جامعه، شاهد مشارکت خودجوش و مداوم مردم در مدیریت مصرف آب باشیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران در سومین قرارگاه رسانه که با حضور تمامی مدیران روابط‌عمومی‌های ستادی و زیرمجموعه این شرکت برگزار می‌شود، بر آموزش‌محوری تمامی فعالیت‌های فرهنگی روابط‌عمومی‌های این شرکت تاکید کرد و افزود: زمانی اقدامات ما در حوزه فرهنگ‌سازی اثر بخش خواهد بود که با آموزش همراه باشد.

اردکانی به راز خوش‌خلقی رسول اکرام(ص) در اثرگذاری پیامش در میان اعراب 1400 سال پیش اشاره کرد و به روابط‌عمومی‌های این شرکت تاکید کرد: در پیام‌ها و شعارهایتان بعد تشویقی را به بعد تنبیهی ترجیح دهید و با انتشار اخبار امید بخش، روح امید و انگیزه را در جامعه تزریق کنید.

هم‌چنین در این نشست مدیر روابط‌عمومی آبفای استان تهران گزارشی از اقدامات رسانه‌ای مجموعه روابط‌عمومی‌های این شرکت ارائه داد.

بهنام بخشی گفت: مجموعه فعالیت‌های روابط‌عمومی‌های زیرمجموعه نشان دهنده تلاش بی وقفه آنان در زمینه‌های رسانه و فضای مجازی، آموزش همگانی، تبلیغات محیطی و …  است و رنگ سبز ارزیابی‌های آنان، گواه این ادعاست.

 ثبت روز 13 اسفندماه به عنوان روز ملی آب در ایران

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط‌عمومی شرکت مدیریت منابع آب کشور در سومین قرارگاه رسانه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ثبت قریب الوقوع روز 13 اسفندماه به عنوان روز ملی آب در ایران خبر داد و گفت: ثبت این روز در اسفندماه فرصت مناسبی برای اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای خواهد بود. 



انتهای پیام/

source

توسط wisna.ir