تولید محتوا

شاتر استاک

همانطور که تکنولوژی و موتورهای جستجو تغییر می کنند، استراتژی هایی که بازاریابان برای تعامل آنلاین با مشتریان خود استفاده می کنند نیز تغییر می کند. اگر در صدر جدیدترین گرایش‌ها در بازاریابی محتوا قرار نگیرید، برند شما ساده و ساده باقی می‌ماند.
اما یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب معمولی می تواند در تلاش برای ماندن در بالای جدیدترین و درخشان ترین استراتژی ها غرق شود. به همین دلیل است که من این تحقیق را برای شما انجام دادم، بنابراین می توانید به سرعت از آخرین روندهای بازاریابی محتوا برای سال 2018 مطلع شوید و دریابید که از چه ابزارهایی باید استفاده کنید تا بیشترین تلاش خود را به دست آورید.
قبل از اینکه وارد بحث شویم، بیایید ببینیم بازاریابی محتوا در سال 2018 چیست.
به گفته موسسه بازاریابی محتوا، “بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً مشخص – و در نهایت، هدایت اقدامات سودآور مشتری” متمرکز است.
و این فقط یک مد نیست – 89٪ از بازاریابان B2B و 86٪ از بازاریابان B2C گزارش می دهند که از بازاریابی محتوا برای افزایش سرنخ ها و هدایت برند خود به جلو استفاده می کنند. اما چشم انداز بازاریابی محتوا در حال تغییر است تا بیشتر بر روی ویدیو و کمتر بر روی محتوای برند متمرکز شود. جلوتر ماندن از این تغییرات می تواند به شرکت شما مزیت رقابتی در یک بازار شلوغ بدهد.
بنابراین، در سال 2018 باید به چه روندهای محتوایی توجه کنید؟
ویدیو هنوز یک معامله بزرگ است
اگر از انجام ویدیو خودداری کرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. انتظار می رفت ویدیو در سال 2017 بسیار زیاد باشد و این روند کند نمی شود. HubSpot گزارش می دهد که ویدیو یک اولویت رو به رشد است، به طوری که 48٪ از بازاریابان قصد دارند YouTube را به برنامه بازاریابی خود در سال آینده اضافه کنند، و 46٪ قصد دارند ویدیوی فیس بوک را اضافه کنند.
دیگر نیازی به یک دوربین گران قیمت یا نرم افزار ویرایش با تکنولوژی بالا برای ساختن یک ویدیوی حرفه ای ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند، یک سه پایه تلفن و یک حساب رسانه اجتماعی برای استفاده از ویدیوی زنده در فیس بوک است. یا از ابزاری مانند Magisto استفاده کنید که از هوش مصنوعی برای کمک به شما در ویرایش و بازاریابی ویدیوها در چند دقیقه استفاده می کند.
پس از ادغام استراتژی فیس بوک لایو خود، اعضای تیم در Search Engine Journal تجزیه و تحلیل هایی را جمع آوری کردند و دریافتند که میانگین مشارکت آنها در فیس بوک لایو 178 درصد بیشتر از میانگین مشارکت پست آنها است. علاوه بر این، میانگین دسترسی پست ها برای ویدیوهای زنده بیش از دو برابر شده است. اگر علاقه مند به راه اندازی استراتژی فیس بوک لایو خود هستید، ابتدا این نکات را مطالعه کنید.
برای همه محتوای ویدیویی، چه در فیس‌بوک و چه در پلتفرم‌های دیگر، اینفلوئنسر Sunny Lenarduzzi در این راهنمای مبتدی پیشنهاد می‌کند که با محتوای ویدیوی آموزشی (در مقابل محتوای الهام‌بخش یا سرگرم‌کننده) شروع شود تا برای بینندگان ارزش ایجاد کند و به سرعت حرکت کند.
رسانه‌های اجتماعی نمرده‌اند، اما شما باید متنوع‌سازی کنید
احتمالاً شنیده اید که کاهش اخیر فیس بوک در دسترسی ارگانیک به این معنی است که رسانه های اجتماعی حداقل به عنوان روشی برای توزیع محتوا مرده اند.
حقیقت این است که هر زمانی که از یک پلتفرم شخص ثالث برای توزیع محتوای خود استفاده می‌کنید، در معرض تغییر قوانین شخص ثالث خواهید بود. برای توزیع محتوای خود هرگز نباید خیلی به شخص ثالثی اعتماد کنید. در عوض، برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان خود از طریق ایمیل، سایت های عضویت یا رویدادهای حضوری تلاش کنید. رویدادهای حضوری و سایت‌های عضویت فقط برای بخش‌های خاص موفق خواهند بود، اما کمپین‌های ایمیل تقریباً برای هر برندی کار می‌کنند.
یکی از بهترین ابزارهایی که به شما کمک می کند کمپین بازاریابی ایمیلی خود را خودکار کنید Drip است که به شما امکان می دهد گردش کار بصری ایجاد کنید که ایجاد کمپین های بازاریابی مجدد را آسان می کند و مشتریان را درگیر می کند. اما مهم نیست که چه ابزاری را برای استفاده انتخاب می‌کنید، ایجاد فهرست ایمیل و رشد آن بسیار کلیدی است. مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، بدانید که این مشتریان بالقوه را کجا هدف قرار دهید و آنها را وادار به عمل کنید – در این مورد، اطلاعات تماس ایمیل آنها را به شما می دهیم – با ارائه ارزش برای آنها. اگر متوجه شدید که تعداد مشترکان شما در حال کاهش است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کمپین خود را مجدداً ارزیابی کرده و مجدداً هدف گذاری کنید.
محتوای اصلی که به فروش نمی رسد موجود است
وقتی به بازاریابی محتوا فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ ایجاد یک کاغذ سفید؟ در مورد آخرین خرید خود یک پست وبلاگ بنویسید؟ یک ویدیوی ویروسی در مورد موضوعی نزدیک به برند شما؟
در سال 2018، بازاریابی محتوا در مورد ایجاد محتوای جالبی است که مردم واقعاً می خواهند با آن تعامل داشته باشند. صحبت در مورد برند خود را متوقف کنید و شروع به ایجاد محتوایی کنید که مردم می خواهند بخوانند، تماشا کنند یا گوش دهند. ببینید برندهای بزرگ چه می کنند. اپل اخیرا متعهد شده است که یک میلیارد دلار برای محتوای اصلی برای پلتفرم استریم خود هزینه کند. پپسی کو با هدف درآمدزایی و ایجاد وسیله ای برای تبلیغات محصولات خود، یک استودیوی جدید تولید محتوا را در مرکز شهر نیویورک افتتاح کرد.
پست های حمایت شده، ایمیل های مارک دار و تبلیغات سنتی دیگر مانند گذشته موثر نیستند. اگر به دنبال ایجاد محتوای مفید و جالب در سال 2018 نیستید، تلاش های شما در حال سقوط است. مطمئنا، این برای پپسی کار می کند، درست است؟ آنها میلیون ها دلار برای خرج کردن دارند. اما یک نام تجاری کوچکتر بدون بودجه برای ایجاد یک استودیوی موسیقی در مقیاس کامل در این دنیای محتوای جدید چیست؟
می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که به شما در ایجاد محتوای حرفه‌ای و صیقلی کمک می‌کنند، شروع کنید. در اینجا تعدادی از موارد مورد علاقه من وجود دارد:
• Skitch: این برنامه از Evernote گرفتن و علامت گذاری اسکرین شات ها را آسان می کند تا بتوانید مقاله ها و کتاب های الکترونیکی ساده ایجاد کنید.
• Snappa: این ابزار شبیه به سایت هایی مانند Canva و PicMonkey است، اما به نظر من، استفاده از آن بسیار بصری تر است. همچنین ذخیره قالب ها را آسان می کند تا بتوانید به سرعت تصاویر ایجاد کنید. عملکرد “تیم ذخیره” همکاری را آسان می کند.
• Promo by Slidely: این ابزار ایجاد ویدیو ساختن ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای را برای برندهای کوچک ساده می کند. شامل موسیقی استوک و کلیپ های ویدیویی و دسترسی به موسیقی و ویرایشگرهای فیلم است.
افکار نهایی
بازاریابی محتوا از بین نمی رود. دیگر نمی توانید بازاریابی محتوا را تا سال آینده به تعویق بیندازید. در واقع، سال 2018 بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا است. از آنجایی که صنعت از محتوای برند با هدف فروش (حتی به آرامی)، به محتوا به عنوان یک وسیله نقلیه دور می‌شود، فرصت‌های گسترده‌ای برای برندهای جدید برای ورود به بازار و جلب توجه مصرف‌کنندگان وجود دارد.
اگر ایجاد یک طرح و خرید از طرف ذینفعان سخت به نظر می رسد، با یک برنامه بازاریابی محتوایی یک صفحه ای شروع کنید و همانطور که یاد می گیرید بسازید.
زمان آن رسیده است که دیگر نپرسید که بازاریابی محتوای شما چگونه می تواند باعث فروش شود و شروع به این سوال کنید که محتوای شما چه کاری می تواند برای مخاطبان شما انجام دهد.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا من واجد شرایط هستم؟گری هندرسون موسس و مدیر عامل DigitalMarketing.org، یک آژانس دیجیتال خدمات کامل و شرکت مشاوره.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط wisna