بازی Ghost of Tsushima به دلیل طراحی جهان باز خود، به عنوانی مهم و تأثیرگذار برای دیگر سازندگان در ژانر جهان باز تبدیل شده است.
Ghost of Tsushima بزرگترین ساخته استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) به شمار میرود که در سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد. با گذشت ۴ سال از انتشار آن، این اثر همچنان یکی از تأثیرگذارترین بازیها در صنعت بازی است که دیگر توسعهدهندگان را ترغیب میکند تا با تأثیرپذیری از آن برای طراحی جهانهای غوطهورکننده و باشکوهتر تلاش کنند.
این اثر اکشن ماجراجویی علیرغم داشتن بودجه ۶۰ میلیون دلاری، به دلیل گیمپلی و طراحی جهان باز خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. دقیقاً به همین علت به نظر میرسد که اثر مذکور به یک الگو و مرجع برای طراحی مدرن جهان باز عناوین جدید تبدیل شده است.
سازندگان Star Wars Outlaws اخیراً اعلام کردهاند که در توسعه این بازی از Ghost of Tsushima الهام گرفتهاند. آنها داستان، شخصیتها و جهان آن را برای یک اثر اکشن سامورایی بسیار خوب قلمداد میکنند.
یوبیسافت (Ubisoft) همچنین در ساخت Assassin’s Creed Mirage نیز به طریقی متفاوت از Ghost of Tsushima الهام گرفت. سازندگان تایید کردهاند همانطور که ساکر پانچ در ساخته خود از زبان ژاپنی استفاده کرد، آنها در بازی خود از زبان عربی استفاده کردند.
علاوه بر این، توسعهدهندگان Rise of the Ronin در استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) پیشتر اعلام کردند که Ghost of Tsushima یک مرجع در ساخت بازی آنها بود. آنها از سطح تحقیقات ساکر پانچ پیرامون محیط و فرهنگ ژاپن ابراز شگفتی کردند.
اسکوئر انیکس (Square Enix) نیز در ساخت Final Fantasy 7 Rebirth از Ghost of Tsushima الهام گرفت. با وجود اینکه ساکر پانچ یک استودیوی ژاپنی نیست، اما بیشترین تحسین را از سوی مخاطبان ژاپنی دریافت کرده است.
در مجموع، به نظر میرسد که توسعهدهندگان عناوین جهان باز برای ارائه بهترین کار ممکن به ساخته ساکر پانچ نیم نگاهی دارند. در حالی که یوبیسافت اغلب به عنوان بزرگترین منبع الهام در گذشته مورد توجه قرار میگرفت، این تیم اکنون از Ghost of Tsushima به عنوان مرجع استفاده میکند.
گفته میشود بازی بعدی Ghost of Tsushima در سال آینده منتشر خواهد شد. با توجه موفقیت نسخه اول، باید منتظر ماند و دید که سازندگان چگونه میتوانند المانهای آن را در نسخه جدید ارتقا دهند.
source