به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباسعلی غیاثی در میزگرد «خودرو در پیچ سیاست» با بیان این مطلب به اظهارات وزیر صمت برای واردات ۳ میلیون خودرو برقی اشاره و تاکید کرد: متاسفانه چنین تصمیماتی در حوزه خودروهای برقی در شرایطی مطرح می شود که موضوع خدمات پس از فروش برقی ها نادیده گرفته شده است متاسفانه نه زمانی که صحبت از واردات خودروهای برقی می شود کسی از انجمن خدمات پس از فروش نظر می خواهد و نه وقتی سخن از واردات خودروهای کارکرده به میان می آید.

وی در ادامه به چالش ارزی تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو اشاره و بیان کرد: در مناقشه ارزی هم تنها نیاز خودروساز و واردکننده به رسمیت شناخته می شود و متاسفانه ارائه دهندگان خدمات پس از فروش ردیف ارزی ندارند چرا که برخی ها مطرح می کنند خدمات پس از فروش نباید سودده باشد و هر گونه سوددهی در این بخش باید از محل فروش خودرو صورت گیرد در حالی که امروز خودروساز هم در زیان است.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو همچنین در کنار وظایف ارائه دهندگان خدمات پس از فروش خودرو به محدودیت های این حوزه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر حوزه خدمات پس از فروش برای واردات قطعات مورد نیاز خود ملزم به اخذ تاییده عدم نوع ساخت (نداشتن مشابه داخلی) از انجمن قطعه سازان هستند در حالی که در خصوص خودروهای خارجی، شرکت سازنده باید اجازه استفاده از قطعات تولید ایران را بدهد و الا خودرو از گارانتی خارج می شود جون این قطعات از نوع قطعات غیراصلی محسوب می شوند.

غیاثی در پایان به ممنوعیت واردات قطعات آموزشی پرداخت و با توجه به تاثیر مهم این مساله در کیفیت ارائه خدمات خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان ثبت سفارش برای قطعات آموزشی را نداریم همچنین در سال جاری برای تامین ارز قطعات مورد تایید هم با مشکل مواجه شده ایم چنان چه یکی از هم صنفان ما برای حل این مشکل ناگزیر شد قالب صنعتی خود را صادر و از محل صادرات آن، ارز دریافت کند؛ موضوعی که هم دردناک و هم خنده دار است.

source

توسط wisna.ir