خودروی شارژر EV از سیستم تعویض دنده مصنوعی بهره نمی‌برد و این واقعاً ناامیدکننده است

شرکت دوج اخیراً اطلاعات بیشتری درباره سیستم “اگزوز فراتزونیک” خود منتشر کرده است، اما یک ویژگی بزرگ در آن وجود ندارد.

دوج اطلاعات جدیدی در مورد سیستم اگزوز مصنوعی “Fratzonic Chambered Exhaust” که در خودروی جدید خود، Charger Daytona EV، استفاده کرده، منتشر کرده است. این شرکت همچنین ویدیویی از اجرای حرکات دریفت و شتاب‌گیری این خودرو به همراه صدای آن منتشر کرده است.

اگزوز Fratzonic Chambered از یک محفظه مخصوص که در قسمت پایین عقب خودروی Charger EV نصب شده، استفاده می‌کند و با یک تقویت‌کننده اختصاصی که می‌تواند تا 600 وات توان تولید کند، همراه است. مانند اکثر صداهای خودروهای برقی با هدف عملکرد بهتر، این اگزوز با استفاده از ورودی‌های راننده و خودرو، صدا و حجم را تنظیم می‌کند.

به طور خاص، اگزوز فراتزونیک از ورودی‌هایی مانند شتاب‌گیری و کاهش سرعت استفاده می‌کند و زمانی که خودرو روشن یا خاموش می‌شود، صداهایی تولید می‌کند. حتی می‌توانید خودروی Charger EV را “دور موتور” کنید یا آن را در حالت بیکار مانند یک خودروی بنزینی گوش کنید. همچنین اگر از عملکرد “PowerShot” که با فشار دادن یک دکمه 40 اسب بخار قدرت اضافی برای حداکثر 15 ثانیه به خودرو اضافه می‌کند، استفاده کنید، صدای خاصی تولید خواهد شد.

یک ویدیوی دو دقیقه‌ای که توسط دوج منتشر شده، نشان می‌دهد یک Charger Daytona Scat Pack از جلوی دوربین عبور کرده و سپس یک دریفت دودی انجام می‌دهد. پس از آن، چند ثانیه‌ای صدای “بیکار” خودرو را می‌شنویم. به نظر ما صدای واقعی یک موتور V-8 است، اما بدیهی است که همه چیز مصنوعی است.



چیزی که به طور عجیب‌وغریبی نمی‌شنویم، هیچ صدای شبیه‌سازی‌شده‌ای از تعویض دنده‌ها است. بعد از عرضه Hyundai Ioniq 5 N، ما فکر می‌کردیم که هر خودروی برقی عملکردی از این به بعد باید چنین ویژگی‌ای داشته باشد، زیرا تجربه رانندگی را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد و به همه صداهای مصنوعی هدف می‌دهد. یکی از سخنگویان دوج تأیید کرده است که Charger هیچ ویژگی از این نوع ندارد.

بنابراین حتی اگر از صدای V-8 خوشایند Charger EV لذت ببرید، هیچ راهی برای تعویض دنده یا مواجهه با یک “ردلاین” وجود ندارد. این شبیه به جفت کردن یک موتور همی با یک گیربکس CVT است. و این اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد.

آیا شما طرفدار اگزوز فراتزونیک هستید؟ فکر می‌کنید دوج تصمیم درستی گرفته که دنده‌های مصنوعی را شامل نکرده است؟ نظرتان را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط wisna.ir