سخت‌افزار سیستم تعلیق تطبیقی در مدل‌هایی که به عنوان یک آپشن موجود است، نصب شده است. فقط با تیک زدن گزینه مربوطه، نرم‌افزار مورد استفاده آن فعال می‌شود.

از نظر فنی، سیستم تعلیق تطبیقی M بی‌ام‌و یک سرویس اشتراکی نیست. اما می‌تواند باشد. یا می‌تواند یک گزینه عادی باشد که هنگام خرید بیمر جدید، هزینه آن را پرداخت می‌کنید. یا می‌توانید آن را بعداً خریداری کنید، اگر احساس می‌کنید نیاز به یک سیستم تعلیق بهتر در خودروی خود دارید. گیج شدید؟ نگران نباشید، ما هم همین‌طور بودیم.

این داستان از یک پست در ردیت شروع شد که در آن درباره ارائه سیستم تعلیق تطبیقی M با اشتراک ماهانه ۳۰ یورو توسط بی‌ام‌و اسلوونی صحبت شده بود. مدل‌ها و آپشن‌های بی‌ام‌و در اروپا در مقایسه با ایالات متحده کمی متفاوت است، بنابراین ما از این شرکت درباره سیستم تعلیق و اشتراک‌ها در آمریکای شمالی پرسیدیم. پاسخی که از سخنگوی شرکت دریافت کردیم هم غافلگیرکننده و هم جالب بود.

“سیستم تعلیق تطبیقی از طریق فروشگاه Connected Drive در ایالات متحده در دسترس است، اما اشتراک ‘لازم’ نیست. این سیستم همچنان به عنوان یک گزینه کارخانه‌ای در دسترس است، اما از طریق فروشگاه می‌توان آن را به خودروهایی که در ابتدا این گزینه را نداشتند، اضافه کرد.”

مشتریان می‌توانند یک ماه به صورت رایگان آن را امتحان کنند، و اگر از آن راضی بودند، می‌توانند در صورت تمایل برای یک اشتراک ماهانه یا سالانه ثبت نام کنند یا به سادگی آن را با یک بار پرداخت ۵۰۰ دلار به طور کامل خریداری کنند.

برای شفاف‌سازی، برای استفاده از این ویژگی، اشتراک ماهانه ‘لازم’ نیست.

به طور خلاصه، اگر یک بی‌ام‌و با گزینه سیستم تعلیق تطبیقی M خریداری کنید… شما در حال حاضر آن را دارید. هزینه تجهیزات قبلاً در قیمت وسیله نقلیه در نظر گرفته شده بود. تیک زدن گزینه فقط نرم‌افزار را فعال می‌کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.

با این توضیح، ما زمانی را به بررسی تنظیمات آنلاین بی‌ام‌و گذراندیم. سیستم تعلیق تطبیقی M در بیشتر مدل‌های متمرکز بر عملکرد به صورت استاندارد وجود دارد، اما در مدل پایه سری ۳ بخشی از بسته ۱۰۵۰ دلاری Dynamic Handling Package است. همین بسته در مدل پایه سری ۴، ۱۵۰۰ دلار یا ۲۴۵۰ دلار برای Z4 است. برای شاسی‌بلندها، برای داشتن آن با بسته M Sport در X1، ۲۰۰۰ دلار، ۲۵۰۰ دلار برای X2، یا ۲۷۵۰ دلار با X5 پرداخت خواهید کرد.

این بسته‌ها علاوه بر سیستم تعلیق ارتقاء یافته، ویژگی‌های دیگری نیز اضافه می‌کنند. اما بی‌ام‌و همچنان از خریداران برای خطوط کد نرم‌افزاری استفاده از چیزی که قبلاً نصب شده، هزینه می‌گیرد. حتی اگر از آن بسته‌ها صرف‌نظر کنید و فقط گزینه خرید ۵۰۰ دلاری را انتخاب کنید، همچنان برای چیزی که به طور فنی در اختیار دارید، هزینه پرداخت می‌کنید.

در هر صورت، این یادآوری است که خودروسازان هر روز بیشتر به دنیای دیوارهای پرداختی ورود می‌کنند.

source

توسط wisna.ir