شاسی‌بلند بدنه روی فریم که بر اساس رنجر ساخته شده است، اکنون با ارتقاهای آف‌رود همراه شده است. هرچند که فورد اورست در گذشته در حال آزمایش در ایالات متحده دیده شده بود، اما این شاسی‌بلند ماجراجویانه که بر پایه رنجر ساخته شده، به بازار آمریکا نخواهد آمد. این شاسی‌بلند توانمند که از سال ۲۰۲۲ وارد نسل سوم خود شده است، اکنون با نسخه جدید ترمور، قابلیت‌های تمام‌زمینی خود را بهبود بخشیده است. این نسخه جدید، “خودروی نهایی برای ماجراجویی خانوادگی” را یک قدم به تبدیل شدن به رپتور نزدیک‌تر کرده است، هرچند که فورد فعلاً نسخه رپتور را تولید نمی‌کند.

اورست ترمور که امروز در استرالیا معرفی شد، مجموعه‌ای از ارتقاء‌ها را دریافت کرده است. فورد آن را به کمک‌فنرهای حساس به موقعیت بیلشتاین مجهز کرده است که بخشی از سیستم تعلیق اصلاح‌شده است و شامل فنرهای جدید نیز می‌شود. این شاسی‌بلند بزرگ و مقاوم بر روی تایرهای جنرال گرابر AT3 قرار دارد و نسبت به مدل معمولی، یک اینچ بیشتر ارتفاع از سطح زمین دارد.

Ford Everest Tremor

فقط نسخه ترمور است که از حالت رانندگی راک کراول (Rock Crawl) که از رنجر رپتور به ارث برده شده، برای بهبود کشش در مسیرهای ناهموار بهره می‌برد. علاوه بر این، مقاوم‌ترین اورست دارای جلوپنجره‌ای متفاوت با طرح شانه عسلی و چراغ‌های LED کمکی داخلی است. برای جذابیت بیشتر، فورد پله‌های جانبی سنگین، صفحه محافظ فولادی و نشان ترمور اجباری را به آن اضافه کرده است.

هنوز تصاویر داخلی منتشر نشده است، اما می‌دانیم که صندلی‌های چرمی با نشان ترمور و تزئینات آبنوسی دارند. همچنین فورد اورست با کف‌پوش‌های مخصوص همه‌فصل، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و صندلی راننده با تنظیمات برقی مجهز شده است. با توجه به اینکه این مدل بر اساس سطح تریم اسپرت محلی ساخته شده است، از همان ابتدا تجهیزات مناسبی دارد.

تغییری در زیر کاپوت وجود ندارد و اورست ترمور از همان موتور ۳.۰ لیتری V-6 توربودیزل با قدرت ۲۴۷ اسب‌بخار و ۴۴۳ پوند-فوت گشتاور استفاده می‌کند. قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته به سیستم چهارچرخ محرک منتقل می‌شود. این تنظیمات به این شاسی‌بلند چندمنظوره اجازه می‌دهد تا ظرفیت یدک‌کشی تا ۷۷۱۶ پوند را داشته باشد.

Ford Everest Tremor

در حالی که نسخه ترمور رنجر که این مدل بر اساس آن ساخته شده، در استرالیا با موتور چهار سیلندر عرضه می‌شود، اورست ترمور تنها با موتور بزرگتر V-6 عرضه می‌شود. فقط نسخه شاسی‌بلند می‌تواند با رنگ خاکستری Command Grey عرضه شود و حالت Rock Crawl در نسخه وانت موجود نیست. با هزینه اضافی، بسته‌های انتخابی مانند Rough Terrain، Touring، Premium و Towing قیمت این مدل را نسبت به نسخه استاندارد اورست ترمور افزایش می‌دهند.

در مورد قیمت، فورد استرالیا ۷۶۵۹۰ دلار استرالیا قبل از افزودن گزینه‌ها را می‌خواهد. این مبلغ حدود ۵۱۷۰۰ دلار آمریکا با نرخ‌های مبادله فعلی است. این حدود ۵۵۰۰ دلار کمتر از قیمت پایه رنجر رپتور است که در اینجا فروخته می‌شود، اما تبدیل ارز لزوماً همه داستان را بیان نمی‌کند، زیرا عوامل دیگری مانند مالیات‌های محلی نیز درگیر هستند.

تولید این مدل از نوامبر آغاز می‌شود.

source

توسط wisna.ir