Unreal Engine 5 در حال حاضر در صنعت بازی مشهور است. کسانی که قصد ساخت بازی‌های AAA را دارند، اغلب از همین موتور بازی‌سازی استفاده می‌کنند، چرا که برای خلق جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه گزینه مناسبی تلقی می‌شود. با این حال، Unreal Engine 5 پلتفرم ساده‌ای نیست و به راحتی نمی‌توان آن را مدیریت کرد. در زمان عرضه، بسیاری گمان می‌کردند روند توسعۀ بازی‌ها آسان‌تر می‌شود، ولی حالا طرفداران به این نتیجه رسیده‌اند که جدیدترین نسخۀ Unreal Engine کل فرایند را سخت‌تر کرده است.

در NerGAF، کاربری با نام RetroGamingUK طی یک نظرسنجی پرسید که آیا Unreal Engine 5 به کاهش زمان و هزینۀ توسعه کمک کرده است یا خیر. نظر اکثریت شرکت‌کنندگان منفی بود.

Epic در زمان معرفی موتور بازی‌سازی مذکور اعلام کرده بود که این فناوری هزینه و زمان توسعه را کاهش می‌دهد. با توجه به نتایج، می‌بینیم که هزینه و زمان بیشتری برای ساخت بازی‌ها لازم است. پیش از این، طرفداران اشاره کرده بودند که هیچ محصولی با Unreal Engine 5 تولید نشده است که اشکالات آن را توجیه کند. برای مثال، اگرچه Hellblade 2 بازی بسیار زیبایی است، اما نمی‌تواند عملکرد نامرغوب Unreal Engine 5 را توجیه کند.

طرفداران همچنین خاطر نشان کردند که فناوری‌هایی چون Lumen، Nanite و Metahuman در حد انتظار ظاهر نشده‌اند. به عقیدۀ آن‌ها، چنین فناوری‌هایی آنچنان روی کنسول‌های فعلی و PC مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و حتی موجب کاهش زمان توسعه نیز نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد Unreal Engine 5 نتوانسته مشکلات موتور بازی‌سازی قبلی را برطرف کند و بازی‌ها همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. حتی اگر بتوان گفت که این موتور بازی‌سازی در طول زمان پتانسیل خود را نمایش می‌دهد، ولی با نتایج فعلی، می‌توان این طور برداشت کرد که آینده سخت‌تری در انتظار بازی‌ها و توسعه‌دهندگان خواهد بود.

source

توسط wisna.ir