پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و افشای اطلاعات و تصاویر، اپل در رویداد Glowtime Event خودش رسماً از سری آیفون ۱۶ (iPhone 16) رونمایی کرد. این سری گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید به طور مستقیم با سری پیکسل ۹ (Google Pixel 9) گوگل و همچنین سری گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S24) سامسونگ در رقابت است و مجموعه‌ای از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید از جمله هوش مصنوعی را ارائه کرده است.

جالب اینجا است که این بار، به نظر می‌رسد که اپل توجه و تمرکز ویژه‌ای نسبت به تشویق کاربران اندرویدی برای خریداری مدل‌های جدید آیفون گذاشته است و این مسئله نیز چندین بار در طول سخنرانی اصلی و همچنین از طریق بخش اختصاصی «تغییر از اندروید به آیفون» در وب سایت این شرکت برجسته شده است.

هر دو صفحه گوشی iPhone 16 و iPhone 16 Pro دارای تب اختصاصی Switch from Android to iPhone هستند که دقیقاً در همان بالا با سایر تب‌های اصلی همچون مشخصات، نمای کلی و قیمت قرار دارد. در حالی که وجود چنین تبی چندان جدید نیست و در صفحه گوشی آیفون ۱۵ پرو نیز وجود داشت اما صفحه «تغییر از اندروید به آیفون» در گوشی آیفون ۱۶ نشان می‌دهد که این تغییر چقدر آسان است.

این صفحه معاملات شرکت‌های مخابراتی و معاملاتی را در مرکز صفحه قرار می‌دهد و همین نیز این گذار و تغییر را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. با این حال، یک خطای جزئی در معامله مبادله‌ای است که در وب سایت ذکر شده و بیان کرده «تا ۹۵ دلار تخفیف» اما صفحه معامله واقعی تخفیف بیشتری را نشان می‌دهد و تا ۳۹۰ دلار تخفیف برای گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra و ۲۸۵ دلار تخفیف برای گوشی Google Pixel 8 Pro وجود دارد.

اپل می‌خواهد کاربران اندروید به آیفون روی بیاورند

سپس این صفحه سایر ویژگی‌های کلیدی آیفون ۱۶ را برجسته می‌کند که شامل هوش مصنوعی اپل به نام Apple Intelligence است و می‌تواند کاربران اندرویدی که قبلاً با ویژگی‌های هوش مصنوعی آشنا هستند را متقاعد کند که به آیفون روی بیاورند. این همچنین برنامه Move to iOS را برای انتقال آسان داده‌ها برجسته می‌کند و بر دوام و عمر باتری آیفون ۱۶ تأکید دارد.

علاوه بر این، این صفحه گزینه‌های سفارشی سازی جدید iOS 18 را نشان می‌دهد، ویژگی‌ای که مدت‌ها است کاربران اندروید از آن لذت می‌برند. اضافه شدن پورت USB-C در آیفون ۱۶ نیز در اینجا ذکر شده است، استانداردی که اکثر گوشی‌های اندرویدی بیش از پنج سال است که از آن استفاده می‌کنند. در این صفحه همچنین بر کیفیت ویدیویی برتر آیفون ۱۶ تأکید شده، چیزی که اکثر دارندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی از آن گله‌مند هستند.

علاوه بر تب اختصاصی Switch from Android در وب سایت رسمی آیفون ۱۶، اپل همچنین در روی صحنه رونمایی از این گوشی‌ها درباره راحت بودن انتقال به آیفون صحبت کرده است. در طول سخنرانی، اپل نشان داد که چطور سیری، با پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل، می‌تواند کاربران را گام به گام در انجام کارهای اساسی مانند حذف عکس‌های تکراری راهنمایی کند. این کار باعث می‌شود تا کاربران جدید (به خصوص کسانی که از اندروید به سراغ آیفون آمدند) به سرعت کارکردهای ضروری آیفون جدید خودشان را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده کنند.

در حالی که اپل سهم قابل توجهی از بازار ایالات متحده آمریکا (در حدود ۶۰ درصد) را در اختیار دارد، اندروید همچنان در سطح جهانی با داشتن ۷۰ درصد کاربران سلطه خودش را به رخ می‎کشد. این طور به نظر می‌رسد که اپل در تلاش است تا کاربران اندرویدی را متقاعد کند که به آیفون روی بیاورند. سری جدید آیفون ۱۶ از روی جمعه ۱۳ سپتامبر برای پیش سفارش در دسترس خواهد بود و در ۲۰ سپتامبر در قفسه‌های فروشگاه‌های مربوطه عرضه می‌شود.

منبع androidpolice

source

توسط wisna.ir