فرزندان اغلب راه والدین خود را دنبال میکنند، اما برای یکی از چهرههای نمادین صنعت بازی قضیه کمی متفاوت بود. همزمان با آغاز آزمایش بازی Super Mario 64، بهنظر میرسید که یکی از فرزندان شیگرو میاموتو استعدادهای پدر خود را به ارث نبرده است.
شیگرو میاموتو، خالق افسانهای Super Mario 64، در یک مصاحبه به طور مفصل در مورد روند توسعه بازی مذکور صحبت کرد. هنگامی که صحبت به بازۀ آزمایش بازی رسید، شیگرو میاموتو توضیح داد که گروهی متشکل از ۱۰ دانش آموز، از جمله فرزند خودش، بخشهای King Bob-omb و Bob-omb Battlefield را تجربه کردند.
متاسفانه فرزند شیگرو میاموتو با این بازی مشکل داشت. شیگرو میاموتو در این باره توضیح داد:
با تماشای او که بارها و بارها تلاش میکرد از سطحی غیر قابل صعود بالا برود، به عنوان یک والد از خود میپرسیدم: آیا این بچه از مغز خود استفاده میکند؟ [میخندد] خوشبختانه، جدای توانایی یا عدم توانایی بچهها، مراحل آزمایش بازی موفقیتآمیز بود. بعد از آن، نظر بچهها را در مورد بازی پرسیدم و آنها گفتند که سرگرمکننده است و میخواهند دوباره آن را تجربه کنند.
مواردی این چنینی، شیگرو میاموتو و نینتندو را تحت تاثیر قرار دادند تا روی لذت بازیها تمرکز کنند. شیگرو میاموتو ادامه داد:
فکر میکنم این تصور وجود دارد که بازیهای سخت، سرگرمکننده نیستند، درست است؟ این فلسفهای بود که در نینتندو به آن پایبند بودیم، اما به این نتیجه رسیدم که اگر بازی به اندازه کافی لذتبخش باشد (حتی اگر پیشرفتی نداشته باشید)، پس قابل قبول است. تا قبل از این بازی، شک داشتم که چنین عنوانی لذت بخش باشد.
source