عدم وجود امکان تنظیم درجه سختی، یکی از ویژگیهای بارز بازیهای سبک سولزلایک محسوب میشود و این دقیقاً همان چیزی بود که استودیوی Neople در ابتدا برای بازی اکشن نقشآفرینی جدیدش به نام The First Berserker: Khazan در نظر داشت. در مراحل ابتدایی تولید، توسعهدهنده تأکید کرده بود که این بازی گزینههای تنظیم درجه سختی نخواهد داشت، اما ممکن است نظر این سازنده به دنبال برخی از درخواستهای علاقهمندان، تغییر کرده باشد.
در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GamingBolt، شرکت Neople اعلام کرد که بر اساس بازخوردهای دریافتی از جامعه کاربران، این استودیو احتمال پیادهسازی یک حالت آسان برای The First Berserker: Khazan را مورد آزمایش قرار میدهد. اینکه چنین حالتی در بازی نهایی گنجانده شود یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما در حال حاضر، توسعهدهنده در حال بررسی اثرات و پیامدهای ایجاد چنین تغییری است.
Neople در این مصاحبه اعلام کرد:
در حالی که در ابتدا اعلام کرده بودیم که برنامهای برای افزودن گزینههای تنظیم دشواری در دستور کار خود نداریم، اکنون در حال آزمایش یک حالت با سختی کمتر به صورت درون استودیویی هستیم. هدف اصلی ما این بود که بازیکنان به طور کامل با دشواریهای که شخصیت اصلی با آن روبهرو میشود، همدلی کنند؛ با این حال، درخواستهایی مبنی بر اضافه کردن تنظیمات درجه سختی از سوی طرفداران دریافت شده است. هنوز مشخص نیست که آیا حالت آسان یا حالت داستانی در این عنوان وجود خواهد داشت یا خیر، اما میخواهیم بازیکنان بیشتری را تشویق کنیم که در بازی شرکت کرده و از آن لذت ببرند. بنابراین، ما به آزمایش و بازبینی این حالت، ادامه خواهیم داد.
The First Berserker: Khazan در ۲۷ مارس سال ۲۰۲۵ (۷ فروردین ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. همچنین، دموی این عنوان نیز در تاریخ ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
source