در هر صورت، اگر در زمینه گرافیک هم فعالیتی ندارید و به عنوان مثال به تولید خبر مشغول هستید؛ همچنان باید توانایی انجام کارهای گرافیکی سادهای مانند درست کردن جدول، رسم نمودار، ادیت عکس و کارهایی از این دست را داشته باشید. اگر دوست دارید وارد این حوزه کاری شودید و دانشتان را بیشتر کنید، یک محتوا مدرسه و محل کار شماست. در این پلت فرم، هشتگها به خوبی کار میکنند تا جاییکه که با حساب کاربری و کسب و کار شما مرتبط باشند. در حال حاضر این یک استراتژی بازاریابی اصلی است که بیش از ۹۰ درصد از سازمانها از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از رویکرد بازاریابی کلی خود استفاده میکنند. بعد هم که سروکلهٔ بازاریابی محتوایی کمکم پیدا شد! در نتیجه، تولید آگاهانه محتوایی که مفید و در عین حال جذاب باشد، اعتماد مخاطبان را جلب میکند و آنها را از یک بازدیدکننده ساده به یک مشتری وفادار تبدیل میکند. محتوایی که شما را به عنوان یک متخصص معرفی میکند، میتواند اعتماد و اعتبار شما را چندین برابر کند. 4. ساختن اعتبار: یک محتوای خوب شما را از یک فروشنده به یک مشاور قابل اعتماد تبدیل میکند. این کار کمک میکند چیزی که میخواهد به او ارائه دهیم.

اما این کسب و کار جذاب چطور عمل میکند؟ تولید محتوا، همانند آمادهسازی یک درس جذاب و پرمحتوا برای دانشآموزان، یک فرآیند اساسی در دنیای دیجیتال ماست. حالا تصور کنید در دنیای دیجیتال، کافیشاپ شما یک وبسایت یا صفحه اجتماعی است و هرکدام از این موارد، نوعی از محتوا هستند. جمعآوری دادهها: از ابزارهای تحلیلی برای نظارت بر عملکرد محتوا استفاده کنید. استفاده از ابزار تحلیلی موجود در بعضی سایت ها برای داشتن تعداد زیادی مخاطب لازم است. استفاده از نرمافزارهای طراحی گرافیک: با استفاده از نرمافزارهای طراحی گرافیک موجود بر روی موبایل، میتوانید طرحها، نقشهها، اینفوگرافیکها و تصاویر دیگر را طراحی و منتشر کنید. این مرحله شامل تعیین اهداف کسبوکار، شناسایی مخاطبان هدف و بررسی نقاط قوت و ضعف محتواهای موجود است. محتوا به شما اجاره میدهد تا هدف و پیام خود را به شکلهای مختلف به مشتریان بالقوه، بازدیدکنندگان تصادفی و حتی خوانندگان وبسایتهای دیگر برسانید. استراتژی توزیع: برنامهریزی برای توزیع محتوا از طریق کانالهای مختلف مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین یا اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی. بسیاری از افراد ترجیح میدهند که در مسیر کار تا خانه یا مسیرهایی که در ترافیک هستند، پادکستهای مختلف گوش کنند تا متنی را بخوانند. و یا شاید بار ها تلاش کرده اید تا با تولید محتوا، به مخاطبان بیشتری دست یابید؛ اما محتوا های شما چندان تاثیری نداشته است و نمی دانید علت چیست و ایراد کار شما کجاست؟

این به شما کمک میکند تا وقتی مخاطبان در جستجوی محصولات یا خدمات مشابه وبسایت یا کانال شما را مشاهده کنند، نام شما را به یاد آورند. یک مقاله هر چقدر هم که جذاب نوشته شده باشد، اگر بدون عکس باشد، چشم مخاطب را خسته میکند. همواره در جستجوی مطالب مفید و جذاب باشید و لینکهای مطالب کلیدی را به همراه موضوعات آنها ذخیره کنید. طراحی و گرافیک: اگر محتوای تصویری، اینفورگرافیک یا ویدیو تولید میکنید، طراحی و تولید گرافیکهای جذاب و حرفهای را انجام دهید. حتی اگر آنها نویسنده سئو نیستند (یا ویراستار)، نگاهی دوباره به آن باعث میشود که اشتباهات ساده زیادی را متوجه شوید. محتوای ارزشمند یکی از مهمترین دارایی کسب و کارها بشمار میرود و همین موضوع باعث میشود آدمها برای محتوای درجه یک و معتبر سر و دست بشکنند. محتوا یک راه ارتباطی بین مخاطبها و صاحبان کسب و کارها است تا اطلاعاتی را ردوبدل کنند. این امر به شما کمک میکند تا دید وسیعتری نسبت به انواع محتوا داشته باشید. اگر میخواهید در این حوزه پیشرفت کنید، یادگیری مهارتهای تخصصی، دنبال کردن آموزشها، و کسب تجربه از طریق پروژههای واقعی ضروری است و به آینده شغلی تولید محتوا کمک میکند.

یادتان باشد ما برای مخاطبانی محتوا تولید میکنیم که انسانهای واقعی هستند. الان که مشغول خواندن این متن هستید، تقاضا برای محتوای باکیفیت بیشتر از همیشه است. بر اساس مطالعات در حوزه روانشناسی، اثربخشی محتوایی که ناگهانی و غیرمنتظره است، به مراتب بیشتر از محتوایی است که قابل پیشبینی به نظر میرسد. همزمان با محبوبیت پلتفرم یوتیوب و بهدنبال آن پشتیبانی شبکههای اجتماعی از محتوای ویدیویی، محبوبیت این نوع محتوا بین مخاطبان بیشتر شده است و با تولید آن میتوانید گروههای بیشتری از مشتریان را هدف قرار دهید. تحلیل نیازها و اهداف: مشخص کنید که هدف از تولید محتوا چیست و چه نیازهایی را میخواهید برآورده کنید. تصور کنید کافیشاپ کوچکی دارید. بنابراین مسیر تولید هر محتوا صرفنظر از نوع و کانالی که قصد دارید محتوا را در آن منتشر کنید، ثابت و یکسان است. به طور مرتب محتوای جدید منتشر کنید تا مخاطبان خود را فعال نگه دارید. او را ترغیب کنید کار بهخصوصی انجام دهد؟ برخی به صورت فریلنسر دورکاری کار میکنند و برخی دیگر به صورت حضوری در شرکتهای بزرگ مشغول کارند. افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند، میتوانند نقشهای متفاوتی داشته باشند – از نویسندگی و ویرایش تا طراحی گرافیکی، تولید ویدئو و پادکست.

توسط wisna