یک ثبت اختراع جدید از سوی نینتندو، به قابلیتهای کنسول آتی این شرکت، از جمله استفاده از یک فناوری ارتقای مقیاس مشابه DLSS اشاره دارد.
یک حق مالکیت اختراع ثبت شده در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) که به تازگی برای عموم منتشر شده، سیستمی از هوش مصنوعی را توصیف میکند که میتواند وضوح یک تصویر را بالاتر ببرد.
DLSS، یا فناوریهای مشابه آن، با استفاده از هوش مصنوعی وضوح بازیها را بهبود میبخشند. این فناوریها به توسعهدهندگان امکان میدهند تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتر را بر روی سختافزارهای ضعیفتر تحقق بخشند.
کنسول PlayStation 5 Pro که اخیراً توسط سونی عرضه شده است، از فناوری ارتقای وضوح خود به نام PSSR استفاده میکند. در حالی که فناوری FSR شرکت AMD یک راهحل محبوب در کنسولهای دیگر است که به صورت موردی در بازیها استفاده میشود.
پیشتر توسط VGC و سایر رسانهها گزارش شده است که نینتندو قصد دارد در کنسول بعدی خود، از فناوری مشابه DLSS استفاده کند. این میتواند با توجه به محدودیتهای فنی دستگاههای قابل حمل، یک مزیت قابل توجه محسوب شود.
به گفتهی روزنامهنگاری به نام لورا کیت دیل (Laura Kate Dale)، در روش ابداعی جدید با استفاده از فناوری ارتقای مقیاس، ممکن است اندازه کلی بازیها کاهش یابد و بتوان یک بازی مدرن را بر روی رسانههای فیزیکی با ظرفیت کمتر، مانند کارتهای بازی، قرار داد. لورا کیت در ادامه این چنین توضیح داد:
مثالی که آورده شده است این است که یک بازی با تکسچرهای بومی 4K ممکن است به دانلود ۶۰ گیگابایتی نیاز داشته باشد، اما نسخه بومی ۱۰۸۰ ممکن است تنها به ۲۰ گیگابایت نیاز داشته باشد که امکان قرار گرفتن آن روی کارت ۳۲ گیگابایتی Switch، بزرگترین اندازه فعلی کارتهای نینتندو برای Switch 1 را فراهم میکند. ایده نینتندو این است که به جای افزایش حجم عناوین، کیفیت آنها را با ارتقا مقیاس افزایش دهد.
در سال ۲۰۲۰ نیز، نینتندو حق اختراع دیگری ثبت کرد که در آن به فشرده سازی و ارسال تصاویر با وضوح پایین به کنسول با استفاده از سرورهای ابری و افزایش کیفیت آنها توسط هوش مصنوعی اشاره شده بود.
البته، باید در نظر داشته باشید که هنوز به طور رسمی از Switch 2 رونمایی نشده و این اطلاعات ممکن است تا زمان عرضه جهانی تغییر کنند. پیشتر، نینتندو اعلام کرده بود که رونمایی از این کنسول دستی در اواخر سال مالی ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۴) انجام خواهد گرفت.
source