Bethesda، زمانی که صحبت از بازیهای بزرگ و گسترده به میان میآید، از مهمترین بازیگران این عرصه محسوب میشود. در طول سالها، این شرکت بازیهایی مانند Fallout، The Elder Scrolls و اخیراً Starfield را تولید کرده است که همگی بازیهایی عظیم با صدها ساعت محتوا هستند. با این حال، یکی از توسعهدهندگانی که در خلق بسیاری از این بازیها مشارکت داشته، اعتقاد دارد که بازیکنان از این نوع بازیها «خسته» شدهاند.
در مصاحبهای با Kiwi Talkz در یوتیوب، ویل شن (Will Shen)، طراح ارشد کوئستهای بازی Starfield، اظهار کرد که بازیکنان به تدریج، از بازیهای بالای ۱۰۰ ساعت محتوا و جهانهای عظیمی که وقت زیادی برای تجربه میطلبند، خسته میشوند.
او در ادامه، این چنین توضیح داد:
به نقطهای رسیدهایم که مردم یا حداقل بخش بزرگی از مخاطبان، خسته میشوند از اینکه ۱۰۰ ساعت یا بیشتر از وقت خود را در یک بازی سرمایهگذاری کنند. مخاطبین از قبل بازیهایی دارند که همیشه به طور مداوم به آنها بازمیگردند و اضافه کردن یک بازی دیگر به آن لیست، کاری دشوار است.
شن نقشی اساسی در تولید Starfield، بزرگترین بازی که Bethesda Game Studios تا به حال عرضه کرده است، ایفا کرد. این بازی شامل بیش از ۱۰۰۰ سیاره است که همه آنها میتوانند توسط بازیکن به دلخواه کشف و کاوش شوند. قبل از آن، او روی Skyrim و Fallout 4 کار کرده بود که هر کدام به نوبه خود، با توجه به اندازه فعالیتهایی که میتوان در آنها انجام داد، عناوینی عظیمی محسوب میشوند.
وی در ادامه گفت که این عناوین را میتوان «تا ابد بازی کرد» که اگر بازیهای Bethesda و سیستم Radiant quests را در نظر بگیریم، منطقی به نظر میرسد.
ویل شن در سال ۲۰۲۳ و یک ماه پس از عرضه Starfield، استودیوی Bethesda را پس از ۱۵ سال سابقه ترک کرد تا به ترتیب در استودیوهای Something Wicked Games و Unknown Worlds Entertainment به عنوان طراح ارشد، فعالیت کند.
source