به گفته فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda)، تهیهکننده Ninja Gaiden 4، همکاری با استودیوی PlatinumGames ایده فیل اسپنسر بوده است.
فومیهیکو یاسودا در مصاحبهای با Game Watch، از ایده فیل اسپنسر پیرامون همکاری با استودیوی PlatinumGames قدردانی کرد. در عین حال، از سختیهای توسعه بازی برای Team Ninja گفت. یاسودا همچنین اشاره کرد که هیساشی کوینوما، رئیس Koei Tecmo و آتسوشی اینابا، رئیس PlatinumGames، روابط خوب و نزدیکی دارند:
فکر میکنم همگی میدانیم که بیش از یک دهه خبری از Ninja Gaiden نبود، اما Team Ninja از مدتها پیش توسعه نسخه جدید را در نظر داشت. با این حال، در برنامهریزی به مشکل خوردیم. آنجا بود که هیساشی کوینوما، رئیس Koei Tecmo و آتسوشی اینابا، رئیس PlatinumGames، چون از یک نسل بودند و روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند، درباره توسعه بازی گفتوگو کردند.
یاسودا همچنین به این موضوع اشاره کرد که هر دو استودیو در ساخت بازیهای اکشن و سریع ماهر هستند؛ Team Ninja با فرنچایز Ninja Gaiden و PlatinumGames که با عناوینی مانند Nier: Automata و Bayonetta شهرت یافت:
بعد از آن، فیل اسپنسر پیشنهاد داد هر سه شرکت، یعنی PlatinumGames ،Koei Tecmo و Microsoft، در ساخت ورودی شمارهدار جدید فرنچایز Ninja Gaiden با یکدیگر همکاری کنند و اینگونه پروژه آغاز شد.
ما در توسعه بازیهای اکشن تجربه کسب کردهایم، اما از آنجایی که پس از یک دهه به سراغ ساخت نسخه جدید Ninja Gaiden میرفتیم، تصمیم گرفتیم با PlatinumGames، که عناوینی اکشن و فوقالعادهای مثل Bayonetta و NieR: Automata را عرضه میکند، همکاری کنیم.
فیل اسپنسر چندی پیش اشاره کرد که صحبتهای ساخت نسخه جدید Ninja Gaiden در واقع حدود «شش یا هفت سال پیش» آغاز شد. او در مورد روابطی که با ناشران ژاپنی داشت صحبت کرد و این که پس از گفتگوهای زیاد حضوری و آنلاین، برنامه ساخت Ninja Gaiden 4 نهایتاً به مرحله اجرا رسید.
بازی Ninja Gaiden 4 پاییز امسال راهی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC خواهد شد. این عنوان در روز عرضه از طریق گیم پس نیز در دسترس خواهد بود.
source