آیا تا به حال به چراغ‌های راهنمایی بازی GTA 3 فکر کرده‌اید؟ اوبه ورمیج، توسعه‌دهنده سابق شرکت راکستار، جزئیات جالبی درباره توسعه آن‌ها به اشتراک گذاشته است.

همه ما سعی کرده‌ایم در GTA به جای زیر گرفتن عابران پیاده، به درستی رانندگی کنیم. اما تا به حال توجه کرده‌اید که NPCها حتی اگر تیرهای چراغ راهنمایی نابود شوند، در تقاطع‌ها منتظر می‌مانند؟

ورمیج در در شبکه اجتماعی توییتر درباره این موضوع چنین گفت:

در GTA 3، چراغ‌های راهنمایی دارای سه حالت هستند: شمال و جنوب، شرق و غرب، و عابران پیاده. مدل جهت‌گیری چراغ راهنمایی چرخه آن را تعیین می‌کند و در بازه تولید اولیه، کد من این چرخه را در گره‌های جاده ذخیره می‌کرد. به همین دلیل است که حتی اگر چراغ‌ها نابود شوند، ماشین‌ها همچنان از قوانین تغییر رنگ آنها پیروی می‌کنند. آرتیست‌های نقشه فقط چراغ‌ها را قرار می‌دادند، بازی را اجرا می‌کردند و همه چیز کار می‌کرد؛ بدون نیاز به تنظیمات اضافی. ساده بود اما در GTA 4 نیز به همین شکل به کار گرفته شد.

بازمی‌‎گردیم به موضوع رانندگی درست؛ این چیزی بود که ورمیج می‌خواست به صورت جدی در بازی اجرا شود. او در ادامه صحبت‌های خود اظهار دارد که:

در طول توسعه GTA 3، من به بازیکنان برای رد شدن از چراغ قرمز یک ستاره تحت تعقیب می‌دادم. این قانون مورد تایید تیم من قرار نگرفت. من هم خیلی سریع آن را حذف کردم.

در حالی که این ایده برای غرق شدن در دنیای بازی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد، می‌توان تصور کرد که داشتن ستاره تحت تعقیب برای چنین عملی چقدر آزاردهنده می‌شود. تعقیب و گریزهای پلیس نیز به سرعت افزایش پیدا می‌کنند و شما اساساً همیشه با پلیس‌هایی مواجه می‌شدید که فقط به خاطر تلاش برای عبور از نقشه به شما شلیک می‌کردند.

source

توسط wisna.ir