به گزارش پرشین خودرو، جمشید ایمانی‌، با بیان این مطلب اظهار داشت: در برنامه و بودجه سال آینده، هدف‌گذاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را در نظر گرفته‌ایم. این تعداد بسته به فضای کسب و کار ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو، درباره موضوع تعدیل نیرو و یا تعطیلی شرکت‌های زیرمجموعه توضیح داد: رویه ما این است که عملکرد شرکت‌ها را بر اساس بودجه اختصاص‌یافته به صورت فصلی بررسی کنیم. اگر شرکت‌ها بر اساس بودجه عمل نکرده و دچار انحراف شده باشند، علل آن بررسی خواهد شد. چنانچه این انحرافات ناشی از عملکرد مدیران باشد، نسبت به مدیران تجدید نظر خواهیم کرد تا بودجه مصوب محقق شود.

ایمانی در پاسخ به سوالی درباره زمان حذف سیستم قرعه‌کشی و تحقق فروش مستقیم در نمایندگی‌ها گفت: به عنوان یک بنگاه اقتصادی، هدف ما این است که محصولات را مستقیم به دست مشتری برسانیم و تفاوت خاصی بین قیمت کارخانه و بازار وجود نداشته باشد. باید به سمتی حرکت کنیم که قیمت‌گذاری مطابق با دستورالعمل‌های شورای رقابت انجام شود. این رویه منجر به حذف صف‌های طولانی و قرعه‌کشی خواهد شد و مشتریان بدون دغدغه می‌توانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: تحولات مورد انتظار مردم از خصوصی سازی در صنعت خودرو چیست؟

وی همچنین به موضوع انحصار در صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: از نظر ما خودرو کالایی انحصاری نیست و طبق قانون برنامه هفتم، شورای رقابت باید در بازار محصولات انحصاری ورود کند. خودرو باید از مقوله انحصار خارج شود تا نحوه عرضه آن نیز سامان‌دهی شود. این اقدام به بهبود شرایط بازار و افزایش رضایت مشتریان کمک خواهد کرد.

قائم مقام ارشد ایران‌خودرو: افزود: در خصوص عرضه خودروهای سواری در بورس کالا مطابق دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت بحث انحصار مطرح است و اقدامی نمی‌توان انجام داد و به دنبال گرفتن اصلاحیه این دستورالعمل هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۳۷۰ دستگاه وانت‌ آریسان در بورس کالا عرضه شد که تا پایان سال برنامه داریم یک بار دیگر عرضه این خودرو انجام شود. محصولات ایران‌خودرو دیزل نیز در بورس پذیرش شده‌ است و تاکنون چند نوبت عرضه شده و ادامه نیز خواهد داشت.

source

توسط wisna.ir