مرسدس-AMG تأیید کرده است که مدل جدید C63 از موتور V-8 بهره نخواهد برد، برخلاف گزارش‌های قبلی. سخنگوی ارتباطات جهانی مرسدس-AMG، “کاترین دونز-لودویگ”، این موضوع را در گفت‌وگو با Motor1 تأیید کرده است. با اینکه برخی مدل‌های دیگر AMG همچنان از موتور V-8 جدید استفاده خواهند کرد، اما برنامه دقیق این شرکت برای نسخه به‌روزرسانی‌شده C63 هنوز مشخص نیست.

هفته گذشته، با وجود قوانین سختگیرانه‌تر مربوط به آلایندگی، مرسدس اعلام کرد که همچنان به استفاده از موتورهای V-8 ادامه خواهد داد. حتی کلاس S در برخی بازارها موتور V-12 خود را حفظ خواهد کرد. موتور هشت سیلندر جدید مرسدس برای رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه یورو 7 اصلاح شده است، بنابراین آینده آن تا حدی تضمین شده است. به موازات آن، AMG در حال توسعه یک موتور V-8 الکتریکی با تکنولوژی پیشرفته برای نسل بعدی خود است. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که این موتور نه‌تنها برای مدل‌های آینده بلکه برای C63 فعلی نیز در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش مجله بریتانیایی Autocar، این موتور جدید V-8 ممکن است تا سال 2026 در نسخه رده‌بالای C-Class معرفی شود. ما برای تأیید این موضوع با AMG تماس گرفتیم، اما کاترین دونز-لودویگ فقط وجود یک موتور V-8 جدید را تأیید کرد:

“ما می‌توانیم تأیید کنیم که AMG در حال توسعه یک موتور V-8 جدید است. با این حال، لطفاً درک کنید که در مورد برنامه دقیق عرضه آن اظهار نظر نمی‌کنیم.”

در همین حال، انتظار می‌رود که سدان پرفورمنس C63 سال آینده به‌روزرسانی شود و در این فرآیند، موتور چهار سیلندری که مورد انتقاد زیادی قرار گرفته بود، حذف گردد. گفته می‌شود پیشرانه جدید مبتنی بر نسخه بهبودیافته موتور 4.0 لیتری توئین‌توربو موجود خواهد بود اما با میل‌لنگ تخت، مشابه چیزی که در AMG GT Black Series استفاده شده است. این موتور هشت سیلندر ظاهراً از فناوری هیبریدی ملایم بهره می‌برد، بنابراین ممکن است ساختار پیچیده پلاگین هیبریدی که در حال حاضر در C63 استفاده می‌شود، کنار گذاشته شود.

این تغییر 180 درجه‌ای در مقایسه با صحبت‌های “مایکل شیبه”، مدیرعامل AMG در اواخر سال 2023 است که گفته بود:

“ما می‌خواهیم از نظر فناوری بسیار پیشرو باشیم. و به کانسپت هیبریدی خود ایمان داریم، بنابراین با همان موتور چهار سیلندر باقی خواهیم ماند.”

اوایل امسال، مدیران AMG در دفتر مرکزی آفالترباخ اذعان داشتند که پس از کاهش تعداد سیلندرهای C63 از هشت به چهار، برخی مشتریان خود را از دست داده‌اند. تخفیف‌های قابل‌توجهی که در آلمان برای این مدل ارائه شده، نشان‌دهنده فروش نه‌چندان موفق آن است. با این حال، مشخص نیست که آیا موتور V-8 جدید می‌تواند در خودرویی که از ابتدا برای چنین موتوری طراحی نشده، جای بگیرد یا خیر. در همین راستا، شرکت تیونینگ اتریشی VUK Manufaktur پس از دو سال کار، موفق به انجام تبدیل V-8 در این مدل شده است. طراحی جدید میل‌لنگ تخت نیز ممکن است به بهینه‌سازی فضای موردنیاز موتور کمک کند.

پس از معرفی CLE63 و C63 جدید، مدل‌های دیگر AMG نیز احتمالاً از موتور V-8 بهره خواهند برد. اما هنوز مشخص نیست که آیا مدل GLC63 نیز به جای موتور 2.0 لیتری الکتریکی‌شده، از این پیشرانه استفاده خواهد کرد یا خیر. این احتمال وجود دارد، زیرا GLC63 در اصل نسخه شاسی‌بلند C63 محسوب می‌شود. همچنین گزارش شده است که مدل‌های آینده AMG با موتور هشت سیلندر، صداهای مصنوعی موتور را از طریق بلندگوها پخش خواهند کرد تا غرشی مشابه مدل‌های قدیمی‌تر V-8 ایجاد کنند. این کار، تلاشی برای جبران صدای زیرتر موتور جدید به دلیل طراحی میل‌لنگ تخت آن خواهد بود.

به نظر می‌رسد که تغییر طراحی یک خودرو در طول چرخه عمر آن برای سازگاری با موتور V-8، کار ارزان و ساده‌ای نباشد. اما ظاهراً مرسدس و AMG با انجام محاسبات لازم به این نتیجه رسیده‌اند که بازگرداندن این موتور، می‌تواند مشتریان ازدست‌رفته را دوباره جذب کند. اگر این تغییرات رادیکال در دستور کار باشد، تنها می‌تواند به این معنا باشد که فروش مدل فعلی تا این لحظه فاجعه‌بار بوده است.

بازگشت به موتور V-8 ثابت می‌کند که اعداد و ارقام مربوط به اسب‌بخار و گشتاور همه چیز نیستند. در حالی که C63 جدید از نظر تئوری بسیار قدرتمندتر است، اما هرگز نمی‌تواند هیجانی را که نسل قبلی ارائه می‌داد، منتقل کند. مشتریان این کلاس خودرویی به دنبال ماشینی با شخصیت قوی هستند، نه یک موتور بنزینی کوچک که به‌شدت الکتریکی شده است، حتی اگر از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته به نظر برسد.

source

توسط wisna.ir