به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تغییر و تحولات ایران خودرو در دوره جدید مدیریتی این شرکت، با تمرکز بر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضه محصولات جدید باکیفیت، انجام شد و اتفاقاتی که در این مدت کوتاه شاهد آن هستیم، موید این موضوع مهم است.
یکی از مهمترین رخدادهای اخیر در تایید این رویکرد، بازنگری در تولید خودرو ریرا است که آنچنان مورد توجه قرار نگرفت.
انتصاب مدیرانی که هر کدام ید طولایی در مدیریت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو رد سالهای اخیر داشتند نیز نشان از عزم مدیریت جدید ایران خودرو در شناسایی گلوگاهها است.
ایرانخودرو اخیرا واحد «بازرسی پیش از تحویل» که مخفف PDI – Pre-Delivery Inspection است را از بخش فروش جدا و به واحد کیفیت ملحق کرده است. این اقدام، کیفیت مورد تایید محصول نهایی را به تنها ملاک تحویل خودرو به مشتریان تبدیل میکند و انتظار میرود تا مشکلاتی که پیش از این وجود داشت، با این جابجایی حذف شود.
عادل پیرمحمدی پیش از این ضمن تاکید بر مستقل بودن معاونت کیفیت در ساختار سازمانی ایرانخودرو، اعلام کرده بود: این معاونت بر کل زنجیره تامین و تولید نظارت خواهد کرد. در ایرانخودرو، خرد جمعی حاکم است و ما به بهبود مستمر فرآیندها ادامه خواهیم داد.
در این فرآیند انتظار میرود تا تعارضی که بین تولید تجاری و اقتصادی خودرو و کیفیت محصول نهایی وجود داشت، حذف شده و مشتری از خودرو باکیفیتتری بهرهمند شود.
انتقال واحد بازرسی پیش از تحویل به واحد کیفیت همچنین میتواند به حذف مشکلات ظاهری در رنگ بدنه و ایرادهای مونتاژی و رفع این عیوب از خط تولید، کمک کند.
واحد تضمین کیفیت در دوره پیشین، زیرمجموعه یکی از قائم مقامهای ایران خودرو بود اما در دوره مدیریت جدید به یکی از زیرمجموعههای مدیرعامل منتقل شده است تا به عنوان یک معاونت مستقل اختیارات بیشتری در رفع عیوب و افزایش کیفیت تولید ایفا کند.
افزایش کیفیت تولید و رفع عیوب مونتاژی در خطوط تولید با صدور دستورالعملهای این معاونت که حاصل عیبیابی در بازههای زمانی مختلف خواهد بود، گام نخست تبدیل ایران خودرو به خودروسازی با استانداردهای کیفی بالاتر خواهد بود.
در گام بعد اما معرفی محصولات جدید است که میتواند روند تولید و ارتقای جایگاه ایران خودرو در بازار را امکانپذیر کند.