بازی شوتر اول شخص Half-Life با انتشار در سال ۱۹۹۸ موفقیت بزرگی را کسب کرد و تحول بزرگی را در صنعت بازی ایجاد نمود. با این حال، برخی از سازندگان نگران بودند که وعده‌های Gabe Newell، مدیرعامل Valve، برای این بازی برآورده نشود.

مونیکا هرینگتون (Monica Harrington)، مدیر ارشد سابق بخش بازاریابی شرکت Valve، اخیراً در جریان رویداد GDC 2025 پیرامون نسخه اول Half-Life صحبت کرد. استقبال از دموی بازی در E3 1998 موجب شد تا اثر مذکور به عنوان بهترین بازی اکشن انتخاب شود. با این حال، برخی از توسعه‌دهندگان نسبت به موفقیت بازی و تحقق وعده‌های مدیران تردید داشتند.

هرینگتون در این باره می‌گوید:

پس از نمایش بازی در E3 1998، یکی از توسعه‌دهندگان به سراغ من آمد و به گفت که گیب نیوول وعده‌هایی داده است که آن‌ها نمی‌توانند انجام دهند.

اما آن توسعه‌دهنده اشتباه می‌کرد، زیرا هر چیزی که گیب وعده داده بود، می‌توانست محقق شود و برخی سازندگان این موضوع را نمی‌دانستند.

در نهایت Half-Life موفقیت‌های قابل توجهی را برای Valve به ارمغان آورد و این بازی در رقابت با عناوین بزرگ جوایز متعددی را در سال ۱۹۹۸ از آن خود کرد.

source

توسط wisna.ir