پس از آنکه Baldur’s Gate 3 استانداردهای بازیهای نقشآفرینی را بهطرز باورنکردنی بالا برد، حالا سازنده آن، Larian Studios، در حال توسعه دو پروژه بلندپروازانه دیگر است.
طی مصاحبهای که GameSpot در ۲۵ آوریل ۲۰۲۵ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) به اشتراک گذاشت، سوین وینکه، بنیانگذار و مدیرعامل استودیوی لاریان، درباره فرآیند پیچیده ساخت چندین بازی بهصورت همزمان صحبت کرد.
وینکه در این مصاحبه گفت:
همه چیز خوب پیش میرود اما [ایدههایی که داریم] بسیار بلندپروازانه هستند. این روزها چیزهای جدید زیادی وجود دارند که میتوانیم انجام دهیم که البته موضوعی پیچیده به شمار میرود..
اگرچه جزئیات خاصی درباره گیمپلی این پروژهها فاش نشده است، به نظر میرسد استودیوی لاریان نگاه عمیقی به برنامههای آینده و فرآیند توسعه خود دارد.
وینکه اعلام کرد که استودیوی لاریان در حال «ساخت یک تیم داستانسرایی نسبتاً بزرگ» بوده و مشغول آزمایش با هوش مصنوعی است اما تأکید کرد که هوش مصنوعی جایگزین شغل هیچکس نخواهد شد.

وینکه میگوید «یادگیری ماشینی یک شتابدهنده است و اجازه میدهد کارها را سریعتر انجام دهید». او بر رشد تیم خود و استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کارهایی که هیچکس تمایلی به انجام آنها ندارد، تأکید کرد. به گفته او، این رویکرد اجازه میدهد تا بتوانند تمرکز خود را روی پیچیدگی و حجم بازیهای آینده بگذارند.
وینکه افزود:
تعداد افرادی که استخدام میکنیم در واقع در حال افزایش است، نه کاهش.
واضح است که این توسعهدهنده مستقل بلژیکی هیچ برنامهای برای جایگزینی مشاغل با هوش مصنوعی ندارد بلکه از آن به نفع خود استفاده خواهد کرد تا بتواند تمام انرژی خود را صرف خلق داستانهای غنی و جذاب کند. حتی با پیشرفتهای بزرگ در هوش مصنوعی، وینکه میگوید:
همیشه این مردم هستند که تفاوت را ایجاد میکنند. ما در موقعیتی هستیم که میتوانیم چندین بازی نقشآفرینی را بهصورت موازی بسازیم تا نگران بیکار ماندن افراد نباشیم. این در واقع دلیل اصلی انجام چندین پروژه توسط ما است.
source