مازراتی MC12 کورسا، نسخه‌ی پیست‌محور و افراطی از سوپرکار معروف این برند محسوب می‌شود که فقط ۱۲ دستگاه از آن تولید شده و هرگز مجوز تردد خیابانی نگرفته است.

به گزارش زومیت، این خودرو در سال ۲۰۰۶ و پس از موفقیت چشمگیر نسخه‌ی GT1 در رقابت‌های استقامت معرفی شد و صرفاً برای مشتریان خاص طراحی شده بود که به‌دنبال تجربه‌ای خالص و بدون محدودیت از رانندگی بودند.

پرقدرت و تهاجمی؛ این کم‌یاب‌ترین خودرو مازراتی است (+عکس)

موتور V12 با حجم ۶ لیتر و تنفس طبیعی، بدون استفاده از محدودکننده‌ی هوا، توان خارق‌العاده‌ی ۷۵۵ اسب‌بخار را تولید می‌کرد، عددی که حتی از مدل‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای هم فراتر می‌رفت. این قدرت بی‌نظیر به کورسا اجازه می‌داد در ۶٫۴ ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

پرقدرت و تهاجمی؛ این کم‌یاب‌ترین خودرو مازراتی است (+عکس)

به نوشته‌ی Supercarblondie، شاسی فیبرکربنی با ساب‌فریم‌های آلومینیومی، سیستم تعلیق مسابقه‌ای، آیرودینامیک تهاجمی و ترمزهای کربن‌سرامیکی، فقط بخشی از تجهیزاتی بودند که MC12 کورسا را به ماشین خالص پیست تبدیل کردند. کابین بدون هیچ تجملی طراحی شده بود و صرفاً بر عملکرد تمرکز داشت.

کورسا نه برای خیابان ساخته شد، نه برای مسابقات رسمی، بلکه تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ای برای تعداد محدودی از مشتریان وفادار مازراتی محسوب می‌شود. تمام امور مربوط به حمل، نگهداری و سرویس این خودروها بر عهده‌ی مازراتی بود و فقط در رویدادهای خصوصی به نمایش درمی‌آمدند.

به‌دلیل تولید بسیار محدود، قدرت فنی بی‌نظیر و ریشه‌های پررنگ در دنیای مسابقات، MC12 کورسا امروز به یکی از ارزشمندترین و کمیاب‌ترین مدل‌های کلکسیونی مازراتی تبدیل شده است. این خودرو اوج مهندسی مازراتی و تعریفی تمام‌عیار از مفهوم عملکرد بدون مرز را نشان می‌دهد.


source

توسط wisna.ir