به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیر خدمات پس از فروش تیگارد موتور، از راهاندازی قریبالوقوع چتبات هوش مصنوعی این شرکت با نام “تیگاردیار” خبر داد؛ ابزاری هوشمند که با هدف ارتقاء کیفیت خدمات امدادی و آموزشی، بهزودی در وبسایت این شرکت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش، هوش مصنوعی طی سالهای اخیر نقشی پررنگ و فزاینده در صنعت خودرو ایفا کرده است. از فناوری خودروهای خودران گرفته تا خطوط تولید خودکار، هوش مصنوعی امروز به یکی از ارکان کلیدی در بهبود بهرهوری، دقت و کیفیت تولید تبدیل شده است. اما کاربرد این فناوری تنها به حوزه تولید محدود نمیشود؛ یکی از تازهترین عرصههای ورود هوش مصنوعی، بهرهگیری از چتباتها برای بهبود تجربه مشتریان و ارتباطات خدمات پس از فروش است.
ارتقاء تجربه کاربری با “تیگاردیار”
در همین راستا، تیگارد موتور به عنوان یکی از خودروسازان فعال بخش خصوصی، اقدام به توسعه یک چتبات هوش مصنوعی اختصاصی با نام تیگارد یار کرده است.
سیامک مهداوی مدیر خدمات پس از فروش تیگارد موتور، در گفتوگو با خبرنگار پرشین خودرو گفت: “در راستای ارائه خدمات سریعتر و کارآمدتر به مشتریان، چتبات تیگارد یار را با تمرکز بر پاسخگویی به پرسشهای پرتکرار (FAQ) در حوزه امداد، استفاده از آپشنها و سؤالات رایج خدمات پس از فروش طراحی کردهایم. این چتبات میتواند ضمن کاهش تماسهای ورودی به مرکز ارتباط با مشتریان، در وقت و انرژی مشتریان و اپراتورها صرفهجویی قابلتوجهی ایجاد کند.”
وی با اشاره به رویکرد توسعهمحور این ابزار افزود: “در تلاش هستیم تا اطلاعات و ویدئوهای آموزشی پیشین که پیشتر در پلتفرمهایی مانند تلگرام، آپارات و اینستاگرام منتشر شدهاند نیز در قالب پایگاه دانش به تیگارد یار متصل شوند تا مشتریان با حداقل تعامل، به آموزشهای موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات شامل راهنماهای رفع مشکلات ساده و قابل انجام توسط مشتری (DIY) نیز خواهد بود.”
مهداوی همچنین به قابلیت یادگیری تدریجی این چتبات اشاره کرد و گفت: ثبت و تحلیل تاریخچه پرسشها، باعث تکامل تدریجی پاسخهای سامانه خواهد شد و یک چرخه مثبت یادگیری ایجاد میکند. همچنین با اخذ اطلاعات مشتریان بهصورت اختیاری در پایان تعامل، میتوان از دادههای بهدستآمده برای توسعه سایر خدمات شرکت بهره گرفت.
تحول در امداد جادهای تیگارد
مدیر خدمات پس از فروش تیگارد موتور در ادامه از نوسازی خدمات امداد جادهای این شرکت خبر داد و اظهار داشت: در گذشته خدمات امدادی صرفاً با استفاده از پتانسیل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران از طریق انعقاد قرارداد ارائه میشد. اما با توجه به افزایش تنوع محصولات و تیراژ تولید، تصمیم به راهاندازی ناوگان اختصاصی امدادی گرفتیم. خوشبختانه مجوزهای لازم از مراجع ذیربط دریافت شده و این خودروها بهزودی به منظور ارائه خدمات امداد بالینی و تعمیرات سبک در محل امدادخواهان، بین نمایندگیهای مجاز توزیع خواهند شد.
آیندهای هوشمند در خدمات مشتریان
با توسعه «تیگاردیار» و ارتقاء زیرساختهای خدمات امدادی، تیگاردموتور گامی بلند در جهت هوشمندسازی ارتباط با مشتریان برداشته است. این اقدامات نشان میدهد که نگاه شرکت به هوش مصنوعی صرفاً محدود به تولید نیست، بلکه آن را ابزاری مؤثر در بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایتمندی میداند. بدون تردید، چنین رویکردی میتواند الگویی نوین برای سایر خودروسازان داخلی باشد که در مسیر تحول دیجیتال و ارتقاء خدمات پس از فروش گام برمیدارند.