پورت Cyberpunk 2077 روی Switch 2 با DLSS عملکردی فراتر از PS4 Pro و نزدیک به Series S ارائه میدهد، با وضوح بالا و نرخ فریم روانتر.
CD Projekt با پورت نسخهی Switch 2 بازی Cyberpunk 2077 به دستاورد فنی چشمگیری دست یافته که تواناییهای کنسول جدید نینتندو را خوب به نمایش میگذارد. در مقایسه با کنسولهای نسل قبل مانند PS4 Pro و کنسول نسل نهمی Xbox Series S، نسخه Switch 2 نشان میدهد که فناوری DLSS انویدیا تا چه حد میتواند جلوههای بصری باکیفیت را روی سختافزاری با قدرت پایینتر ارائه دهد.
در حالت Docked، بازی روی Switch 2 دو حالت ارائه میدهد:
- در Quality Mode، وضوح تصویر با استفاده از DLSS تا 1080p افزایش مییابد و نرخ فریم روی ۳۰ تنظیم شده است. وضوح پایه در این حالت معمولاً بین 720p و 635p متغیر است.
- در Performance Mode نیز وضوح تصویر همچنان تا 1080p آپاسکیل میشود، ولی نرخ فریم به حدود ۴۰ فریم در ثانیه میرسد. با این حال، وضوح پایه در این حالت بین 635p تا 540p است.
در حالت دستی، وضوح اصلی حتی پایینتر است:
- Quality Mode در این حالت در بازهای بین 635p تا 504p رندر میشود و سپس به 1080p آپاسکیل میشود.
- Performance Mode نیز در بازهی 540p تا 480p اجرا میشود و تا 720p آپاسکیل میگردد و نرخ فریم حدودی آن نیز ۴۰ فریم بر ثانیه است.
با این وجود، عملکرد بازی روی Switch 2 در مقایسه با سایر نسخهها همچنان خوب ارزیابی میشود. برای مثال، PS4 Pro بازی را بهصورت داینامیک و با وضوح 1188p رندر میکند که گاهی تا 972p نیز افت میکند و هدف آن حفظ نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. با این حال، گزارشها نشان میدهند که نرخ فریم این نسخه از Switch 2 ناپایدارتر است. علاوه بر آن، نسخهی PS4 Pro از بهروزرسانی ۱.۶ فراتر نرفته و از نظر امکانات و بهینهسازی عقبتر از ورژن Switch 2 محسوب میشود.
Xbox Series S عملکرد بهتری دارد و دو حالت گرافیکی ارائه میدهد: یکی با وضوح 1440p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، و دیگری با وضوح 1080p و ۶۰ فریم بر ثانیه که از فناوری FSR شرکت AMD بهره میبرد. با این حال، در حالت Performance، برخی افکتهای تصویری نظیر ambient occlusion غیرفعال میشود، افکتهایی که نسخهی Switch 2 آنها را حفظ کرده است. نسخهی Switch 2 از نظر فنی در برخی بخشها نسبت به کنسولهای نسل هشتمی مزیت دارد. بهطور خاص، بافتها (Textures) در آن کیفیت بهتری نسبت به Xbox Series S دارند و سایهها در Performance Mode واضحتر هستند.
البته برخی عناصر مانند فاصلهی پردازش اشیاء دور (Draw Distance) یا میزان جزئیات تصویر، اگرچه در تمام موارد برتر نیستند، اما در بعضی صحنهها بهوضوح برتری دارند. با این حال، یک نکتهی منفی در عملکرد باقی میماند: در حالیکه Series S در حالت عملکرد بهدنبال حفظ نرخ ۶۰ فریم است، Switch 2 در هدف ۴۰ فریم خود گاهی تا ۳۰ افت میکند و این باعث کاهش روانی تصویر در لحظات سنگین میشود. از نظر زمان بارگذاری نیز Switch 2 در میانه قرار میگیرد: زمان بارگذاری آن تقریباً نصف PS4 Pro است، اما همچنان حدود دو برابر کندتر از کنسولهای نسل نهم مانند PS5 و Series S عمل میکند.
source