استودیو IO Interactive در بازی جدید خود ۰۰۷ First Light، چهرهای تازه از جیمز باند را با تکیه بر تجربهای سینمایی و شخصیت محور ارائه خواهد داد.
استودیو IO Interactive، سازنده مجموعه تحسینشده Hitman، رویکردی کاملاً متفاوت را برای پروژه جدید خود ۰۰۷ First Light در پیش گرفته است. اگر انتظار دارید این بازی فقط بازسازی Agent 47 در لباس رسمی باشد، باید در این عقیده تجدید نظر کنید.
راسماس پالسِن، کارگردان هنری بازی، در گفتگو با PC Gamer تأکید میکند که بین قاتل بیاحساس سری Hitman و مأمور مخفی مشهور دنیا تفاوت اساسی وجود دارد:
اگر هیتمَن یک قاتل تکبعدی و درواقع ضدقهرمان بازی باشد، باند یک قهرمان است.
این اظهارنظر صریح از سوی استودیویی که بیشتر به طراحی شخصیتهای منفی معروف است، به نوع خود بسیار قابل توجه است هاکان ابرک (Hakan Abrak)، مدیرعامل IO Interactive، با مقایسهای صریح بین Agent 47 و جیمز باند، این نگاه را تأیید میکند. او میگوید:
Agent 47 صرفاً یک پوسته خالی است، درحالی که باند کاملاً یک شخصیت واقعی با احساسات و عقاید خود است.
در عمل، این تفاوت به معنای تجربهای کاملاً جدید خواهد بود. درحالی که بازیهای هیتمَن بر پایه کارایی سرد و بی احساس و همچنین گیمینی آزادانه در محیطهای باز استوار بودند، بازی جدید باند میخواهد حس قدرت را در قالب قهرمانی با احساسات، اهداف شخصی و مسئولیت جهانی منتقل کند.
IO Interactive در این پروژه قصد دارد ورای ابزارهای جاسوسی و زرق و برق کلیشهای، به این بپردازد که چه چیزی باند را به حرکت وامیدارد؟ چه چیزی او را به قهرمانی تبدیل میکند؟ و معنای واقعی قهرمان بودن چیست؟ اگر در اجرای این اهداف موفق شوند، ۰۰۷ First Light میتواند همان نسخه تازهای از باند باشد که هواداران سالها منتظرش بودند.
بازی ۰۰۷ First Light برای عرضه سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده و IO Interactive بهوضوح میخواهد با عرضه این عنوان، فرمول کلاسیک باند را به روایتی انسانیتر و عمیقتر تبدیل کند.


source