به گفته منابع VGC، فرایند ساخت بازی Everwild، آیپی جدید و مورد انتظار استودیوی Rare که مدتها در دست توسعه بود، از سوی مایکروسافت و بخش گیمینگ آن از جمله ایکس باکس، لغو شده است.
بر اساس گفتههای افراد مطلع از این پروژه، این خبر به اعضای تیم اعلام شده است. این اتفاق در بحبوحه تعدیل نیروی گسترده در سرتاسر مایکروسافت و ایکس باکس رخ میدهد که ساعاتی پیش به صورت رسمی تایید شده بود.
استودیوی Rare اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ از بازی Everwild رونمایی کرد و تریلر دیگری از آن را در ژوئیه ۲۰۲۰ به نمایش گذاشت. در سالهای پس از آن، اخبار مربوط به بازی بسیار کم بود؛ به جز اصرار فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ، در اوایل سال جاری که تاکید داشت این عنوان در حال «پیشرفت» است.
با احتساب فاز اولیه، بازی Everwild بیش از یک دهه در دست توسعه بود و به گفته توسعهدهندگان ناشناس، این تیم حتی پس از ریبوت اخیر این پروژه، در یافتن یک مسیر و جهتگیری مشخص برای این عنوان با چالش مواجه بودند.
در سال ۲۰۲۱، منابع VGC که از روند توسعه Everwild مطلع بودند، فاش کردند که طراحی بازی عملاً «از صفر شروع شده» و گرگ میلز (Gregg Mayles)، طراح کهنهکار، به عنوان مسئول پروژه منصوب شده است. میلز یکی از باتجربهترین طراحان استودیوی Rare است که رهبری پروژههایی چون Donkey Kong Country، Banjo-Kazooie، Viva Piñata و Sea of Thieves را در کارنامه دارد.
استودیوی Rare که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین توسعهدهندگان بازی در بریتانیا است و بیشتر برای عناوینی چون Battletoads، Donkey Kong Country، GoldenEye 007 و Banjo-Kazooie شناخته میشود. مایکروسافت در سال ۲۰۰۲ استودیوی Rare را خریداری کرد و از آن زمان، این استودیو تحت پرچم ایکس باکس، عناوینی مانند Kameo، Viva Piñata، Kinect Sports و Sea of Thieves را ساخته است.
source