یکی از کارمندان استودیوی Halo اشاره کرد که ایمیل فیل اسپنسر (Phil Spencer) که در آن ضمن اعلام خبر اخراجها، به سود ایکسباکس نیز افتخار کرده بود، باعث شد تا آنها «بسیار عصبانی» شوند.
درحالیکه گزارشهای اخیر مبنی بر اخراجها در بخش ایکس باکس مایکروسافت یکی از بزرگترین اخبار این هفته بوده است، گزارش جدیدی نشان میدهد که تنشها در استودیوی Halo حتی پیش از ارسال ایمیل اعلام اخراجها در این بخش، بسیار بالا بوده است. به گزارش وبسایت Engadget، چندین کارمند از استودیوی Halo در این باره صحبت کردهاند. به گفته Engadget، یکی از کارمندان Halo Studios به صورت ناشناس گزارش داد:
من شخصاً خیلی عصبانی هستم که ایمیل فیل اسپنسر به ما، همزمان با اعلام اخراجها، به این موضوع میبالید که امسال، سودآورترین سال تاریخ ایکس باکس بوده است. مطمئن نبودم که من باید به کدام بخش آن افتخار کنم.
بالا بودن تنشها در این استودیو احتمالاً به دلیل استرس ناشی از کار همزمان روی چندین پروژه و همچنین پشتیبانی از Halo Infinite بوده است. به طور خاص، یک پروژه نیز ظاهراً به دلیل اخراجها و کاهش هزینههای کلی به خطر افتاده است. این توسعهدهنده ادامه داد:
فکر نمیکنم در حال حاضر کسی واقعاً از کیفیت محصول راضی باشد. تنشهای زیادی وجود داشته و صحبتهای انگیزشی بسیاری انجام شده تا کارکنان را برای عرضه بهتر محصول بسیج کنند.
کارمند دیگری اشاره کرد که بخش گیمینگ ایکس باکس در زمینه توسعه بازی «سالها از روند روز صنعت عقب است». به گفته این کارمند، این مشکل، به دلیل نحوه مدیریت کلی استودیوهای زیرمجموعه ایکس باکس است که در آن بر استخدام قراردادی توسعهدهندگان به جای استخدام بلندمدت آنها تأکید میشود.
تغییر اخیر در صنایع فناوری و صنایع مرتبط با آن مانند گیمینگ به سمت استفاده از هوش مصنوعی نیز به عنوان یکی از دلایل این اخراجها عنوان شده است. این توسعهدهنده میگوید:
آنها دارند تمام تلاش خود را میکنند که تا جای ممکن، مشاغل را با هوش مصنوعی جایگزین کنند.
source