یکی از کارگردانهای خلاق در استودیو Bethesda به تازگی به ارتباطات جدید میان سریال Fallout و نسخههای بازی این مجموعه اشاره کرده است.
فرنچایز Fallout نخستین بار در سال ۱۹۹۸ با انتشار بازی اول وارد بازار شد. این مجموعه تاکنون شامل شش نسخه اصلی و چندین نسخه فرعی در دنیایی پساآخرالزمانی بوده است. سریال تلویزیونی این فرنچایز اقتباسی مستقیم از هیچیک از بازیها نیست، بلکه در جهان روایتشدهی بازیها جای میگیرد. فصل دوم سریال Fallout در دسامبر ۲۰۲۵ از طریق پلتفرم Prime Video منتشر خواهد شد.
در مصاحبهای با مجله Variety، جان راش کارگردان خلاق Fallout 76، به احتمال ارتباط داستانی میان این بازی و سریال موفق اشاره کرد. او توضیح داد که Fallout 76 از نظر خط زمانی قدیمیترین بخش این جهان را به تصویر میکشد، در حالی که سریال از نظر زمانی جدیدترین رویدادها را روایت میکند.
راش بدون فاش کردن جزئیات داستانی، بیان کرد که تیم سازندهی بازی و تیم تولید سریال در زمینه هماهنگسازی زمانبندیها با یکدیگر در ارتباط هستند. او همچنین افزود که تلاش میکنند تعامل میان دو رسانه را «نسبتاً ساده» نگه دارند. بخشی از گفتههای او به این شرح است:
ما همیشه تمرکز خود را روی بازی نگه میداریم. به نظر من ویژگی متمایز Fallout 76 این است که از نظر زمانی به گذشتهترین نقطه بازمیگردد. نکته جالب این است که سریال، برعکس، آیندهترین نقطه را نمایش میدهد. بنابراین فضای زیادی برای روایتهای جداگانه وجود دارد و لزوماً نیازی به همپوشانی گسترده نیست. هرچند امکان دارد بخشهایی از داستانها همپوشانی داشته باشند، اما عمدتاً سعی میکنیم آنها را ساده نگه داریم. سریال از نظر داستانپردازی بسیار تأثیرگذار و در عین حال وفادار به سبک Fallout است؛ ساختهشده توسط افرادی که علاقهمندان واقعی به بازیها و این مجموعه هستند؛ و ما نیز همینطور. این دو پروژه به خوبی مکمل یکدیگر شدهاند.
پس وقتی مخاطبان سریال را تماشا میکنند و خواهان ادامه همان سبک روایت میشوند، به سراغ Fallout 76 یا Fallout 4 یا حتی Fallout 3 میروند. ما دائماً درباره هماهنگسازی این بازیها با فصلهای سریال گفتگو میکنیم، و برنامههایی هم برای اجرا در این زمینه داریم. البته اکنون قصد ندارم به جزئیات خاصی اشاره کنم، اما ارتباط میان دو تیم بهصورت پیوسته برقرار است.
فصل نخست سریال Fallout با استقبال مثبتی مواجه شد که بخشی از آن به دلیل وفاداری به دنیای بازیها بود. اقتباسهای سینمایی یا تلویزیونی از بازیها معمولاً با کیفیتهای متغیری همراه هستند، اما در سالهای اخیر این روند به سمت بهبود حرکت کرده است. آثاری مانند Fallout یا The Last of Us نشان دادهاند که امکان انتقال موفق داستان از بازی به رسانههای دیگر وجود دارد.
در حالی که سریال The Last of Us بر اساس بازی بهطور وفادار ساخته شده، Fallout مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و صرفاً در همان دنیای بازیها رخ میدهد. بازی Fallout 76 در سال ۲۱۰۲ اتفاق میافتد، در حالی که سریال تلویزیونی تقریباً ۲۰۰ سال بعد، یعنی در سال ۲۲۹۶ جریان دارد. از آنجایی که سریال میتواند از تمام آن پیشزمینه تاریخی بهره بگیرد، فضای زیادی برای اشارههای پنهان و ارجاعات وجود دارد.
فصل اول سریال Fallout مملو از ارجاعات ظریف به بازیها بود و در ادغام آنها در جریان اصلی داستان عملکرد درخشانی داشت. این مجموعه در حفظ لحن و فضای خاص بازی موفق بوده، که این امر مهمتر از ارجاعات مستقیم است. تاکنون سریال توانسته است این عناصر را بهشکلی رضایتبخش برای هم طرفداران قدیمی بازی و هم مخاطبان تازهوارد ترکیب کند.
دیدن اینکه تیم سازنده بازیها با تیم سریال همکاری دارد، بسیار هیجانانگیز است، چرا که به شکلگیری جهانی منسجمتر کمک میکند. هنوز مشخص نیست کدام عناصر بازی به فصل دوم راه مییابند، اما بیشک هنگام بازگشت Fallout در ماه دسامبر، باید به دقت آنها را زیر نظر داشت.
منبع: اسکرین رنت
source