به گفته قالیباف درخواست او به استناد مصوبه سران قوا بوده است در حالی که این مصوبه به وضوح ترویج رانت و انحصار و مداخله در اکوسیستم سکو ها و بازار آن به شمار می رود.

به گزارش تابناک به نقل از نیمروز، درخواست تبلیغات رایگان سکوها در صداوسیما در حالی مطرح شده که همین سکو ها هیچگونه خدمات تبلیغاتی رایگانی را برای دیگران از جمله رسانه ها انجام نمی دهند و تبلیغات در آن مشروط به پرداخت هزینه های عجیب و غریب است.

از سوی دیگر صداوسیما هیچگونه خدمات تبلیغی رایگانی به رسانه های دیگر ارائه نمی دهد تا جایی که حتی از نام بردن از رسانه ها در بخش های خبری اش پرهیز دارد که مبادا تبلیغ رسانه های دیگر صورت بگیرد .

نکته دیگر در اظهارات قالیباف این بود که عدم استفاده از سکوهای داخلی به علت وجود نداشتن محتوای خوب و با کیفیت و تبلیغ نشدن آن است که با همین استناد صداوسیما می بایست نسبت به تبلیغ رسانه های داخلی جهت کاهش نفوذ رسانه های معاند اقدام کند.

در عین حال به نظر می رسد خود صداوسیما در حال حاضر با بحران کاهش مخاطب دست به گریبان است که علت این وضعیت، همین روحیه انحصارگری و رانت محور به شمار می رود بنابراین سکوهای داخلی نیز نخواهند توانست تا ابد با دوپینگ های رانتی به فعالیت ادامه دهند کما اینکه در حال حاضر علی رغم هزینه های کلان برای فعال شدن برخی از سکوهای داخلی هیچ اثری از آن ها در بین مردم مشاهده نمی شود.

 

 

 

source

توسط wisna.ir