1
هوندا قصد دارد تا پایان امسال مدل جدید Prelude را روانه بازار کند. گرچه این خودرو نشان معروف Type R را یدک نمیکشد، اما برخی از ویژگیهای عملکردی آن مدل را به ارث برده است. نه، هوندا تصمیم نگرفته که سیستم هیبریدی Prelude را با پیشرانه توربوشارژ Civic Type R جایگزین کند، اما این کوپه جدید اولین خودروی غیر-Type R است که از سیستم تعلیق جلوی دو محوره (dual-axis) هوندا بهره میبرد.
سیستم تعلیق جلوی دو محوره در Prelude
طراحی خاص برای فرمانپذیری بهتر
این سیستم تعلیق منحصربهفرد که با جداسازی بخش knuckle (مفصل چرخ) از کمکفنر همراه است، به انعطافپذیری بالا در محور فرمان منجر میشود و در عین حال پدیده ناخواسته Torque Steer (کشیده شدن خودرو در هنگام شتابگیری) را کاهش میدهد.
ترمزهای Brembo و عرض بیشتر محورها
علاوه بر سیستم تعلیق، هوندا Prelude جدید به ترمزهای جلوی Brembo مدل Civic Type R نیز مجهز است. همچنین، عرض محورهای جلو و عقب این خودرو نسبت به نسخههای معمولی پهنتر شدهاند تا پایداری بهتری در جاده داشته باشد.
عملکردی جذاب بدون ادعای اسپرتترین بودن
هوندا با صراحت اعلام کرده که Prelude قرار نیست اسپرتترین یا سریعترین کوپه دنیا باشد. با این حال، شرکت قول داده است که این خودرو “سطح بالایی از هیجان و تعامل راننده” را ارائه خواهد داد.
واقعیت این است که همیشه برای لذت رانندگی، نیازی به قدرت بالا نیست!
مشخصات فنی و سیستم هیبرید
پیشرانه مشترک با Civic Hybrid
هوندا Prelude یک خودروی هیبریدی است که پیشرانه خود را از هوندا سیویک هیبرید وام گرفته است:
- موتور بنزینی: ۲.۰ لیتری با چرخه اتکینسون
- سیستم دو موتور برقی
- توان خروجی: ۲۰۰ اسب بخار
- گشتاور: ۲۳۲ پوند-فوت (معادل حدود ۳۱۵ نیوتنمتر)
احتمال افزایش قدرت و رقابت با Toyota GR86
شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هوندا ممکن است توان خروجی Prelude را اندکی افزایش دهد. در صورت تحقق این امر، این خودرو میتواند رقیبی جدی برای Toyota GR86 باشد.
مقایسه کلی:
- GR86 دارای موتور ۲.۴ لیتری باکسر است
- قدرت خروجی: ۲۲۸ اسب بخار
- گشتاور: ۱۸۴ پوند-فوت
- مزیت GR86: داشتن جعبهدنده دستی که Prelude از آن بیبهره است
زمان عرضه و قیمت احتمالی
مشخصات فنی دقیق Prelude هنوز منتشر نشدهاند، اما با توجه به زمان عرضه در اواخر امسال، بهزودی اطلاعات بیشتری در دسترس خواهد بود. هوندا هنوز توان نهایی موتور و قیمت رسمی را اعلام نکرده است.
با توجه به اینکه قیمت پایه Civic Hybrid در آمریکا ۳۰٬۱۰۰ دلار است، انتظار میرود Prelude با قیمت شروعی در حدود اوایل بازه ۳۰ هزار دلاری عرضه شود.
نتیجهگیری
هوندا Prelude جدید بدون برچسب Type R، اما با قلب و استخوانبندی عملکردی از Type R بازمیگردد؛ خودرویی که میتواند هیجانی لذتبخش را با سیستم هیبریدی هوشمندانه ترکیب کند. بدون ادعا، اما با اصالت ژاپنی و نگاهی هوشمندانه به آینده.
source