طبق گزارش شرکت Newzoo، اگرچه بازیکنان اروپایی بیشتر از بازیکنان آمریکای شمالی برای خریدهای درون بازیها هزینه میکنند، اما صبورترند و تمایل زیادی به خرید در حراجها دارند.
اخیراً Newzoo به عنوان یک شرکت بینالمللی فعال در زمینه اطلاعات مالی صنعت بازیهای ویدیویی، با Tebex، پلتفرمی برای انجام خریدهای درون بازیها، همکاری کرده تا گزارشی درباره رفتار مالی بازیکنان در آمریکای شمالی و اروپا منتشر کند. این گزارش که با عنوان Unlocking Games Revenue: Player Behavior and Payment Trends in the West منتشر شده، حاوی نکات جالبی میباشد. طبق دادههای به دست آمده علیرغم این که بازیکنان مستقر در اروپا و آمریکای شمالی بخش کوچکی از کل جمعیت گیمرهای جهان هستند، تقریباً نیمی از کل خریدها را به خود اختصاص دادهاند.
با این حال، صنعت بازیهای ویدیویی دیگر مثل ۲۰ سال پیش نیست که بیشتر درآمد توسعهدهندگان از فروش بازی به دست میآمد. این روزها، خریدهای درون بازیها نقش بزرگ در موفقیت مالی آثار مختلف دارند. با توجه به دادههای بدست آمده، بازیکنان اروپایی بیشتر از بازیکنان آمریکای شمالی برای خریدهای درون بازیها هزینه میکنند. همچنین اختلاف سلیقهای بین این دو گروه وجود دارد. در اروپا، بازیهای ورزشی محبوبترند، در حالی که در آمریکای شمالی، شوترها خواهان بیشتری دارند. برخلاف تفاوتهای موجود، در هر دو منطقه، بازیکنانی که روی کنسولها عناوین مختلف را تجربه میکنند، بیش از ۵۰٪ هزینههایشان به خرید بازی اختصاص دارد. به گفته Newzoo و Tebex:
در اروپا، خریدهای درون بازیها تقریباً نیمی از درآمد عناوین منتشر شده برای پلتفرم PC و یکسوم درآمد بازیهای کنسولی را تشکیل میدهند.


طبق این دادهها، ۲۸٪ از بازیکنان اروپایی زمانی پول خرج میکنند که یک آیتم یا محتوا تخفیف خورده باشد یا به قیمت خوبی فروخته شود. در مقابل، دلیل اصلی خرید بازیکنان در آمریکای شمالی، دسترسی به محتوای اضافه یا بستههای الحاقی است. به صورت کلی، تخفیفها در آمریکا شمالی اولویت پنجم بازیکنان برای خرید کردن میباشند.
با توجه به تمام آمار و دادههای این گزارش، میتوان دریافت اگرچه برخی بازیکنان از وجود خریدهای درون بازیها رضایت ندارند، اما این ویژگی فعلاً قرار نیست از صنعت بازیهای ویدیویی حذف شود.
source