آکورا نسخهی مفهومی RSX را در هفته خودرو مونتری رونمایی کرد؛ مدلی که پیشنمایش محصولی برقی و در آستانهی تولید است.
به گزارش زومیت، حدود ۲۵ سال پیش، آکورا RSX بهعنوان جانشین اینتگرا معرفی شد؛ مدلی که در همان مسیر حرکت کرد و نسخهای لوکستر از هوندا سیویک بهشمار میرفت. اکنون RSX بازگشته، اما در قالبی کاملاً متفاوت: شاسیبلند برقی اسپرت و چشمنواز.

برخلاف ZDX که روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده، RSX پروژهای بومی است و نخستین خودرو تولیدی خواهد بود که از پلتفرم اختصاصی جدید هوندا استفاده میکند؛ همان پلتفرمی که با نمونههای کانسپت سری هوندا زیرو معرفی شد.
قرار است RSX در خط تولید مریسویل اوهایو و در کنار نسخهی بنزینی اینتگرا ساخته شود. آکورا این خودرو را «پروتوتایپ» مینامد، اما نمونههای مفهومی هوندا معمولاً تفاوت چندانی با نسخهی تولیدی ندارند. بنابراین طراحی نهایی RSX تقریباً همین خواهد بود.


RSX از سیستم چهارچرخمحرک با دو موتور، تعلیق دوبل جناقی در جلو و ترمزهای برمبو بهره میبرد. نمونهی مفهومی رینگهای ۲۱ اینچی دارد و بخش عقبی پهن آن با الهام از نسل دوم NSX طراحی شده است.


خودرو جدید آکورا با سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید ASIMO OS کار میکند؛ سیستمی که نام خود را از ربات انساننمای محبوب هوندا گرفته. آکورا RSX را «خودرو نرمافزارمحور» میداند؛ مدلی که علایق و ترجیحات کاربر را به مرور یاد میگیرد و مانند گوشیها آپدیت نرمافزاری دریافت میکند.
RSX به درگاه شارژ استاندارد NACS تسلا مجهز میشود و میتوان از آن بهعنوان منبع برق برای سایر وسایل استفاده کرد.
هنوز اطلاعاتی دربارهی توان، ظرفیت باتری، برد یا قیمت خودرو در دست نیست. تنها میتوان حدس زد با توجه به ابعاد کوچکتر نسبتبه ZDX، قیمت پایینتری داشته باشد.
source