شان لیدن (Shawn Layden)، رئیس سابق پلی استیشن، اعتقاد دارد صنعت بازی از نظر فناوری به نوعی به سقف خود رسیده است. او همچنین اظهار داشته که اغلب بازیکنان حتی تفاوت میان ۹۰ فریم بر ثانیه و ۱۲۰ فریم بر ثانیه را متوجه نمی‌شوند.

این اظهارات لیدن در حالی مطرح می‌شود که نسل‌های کنسولی به‌ویژه در سال‌های اخیر تغییرات چندان چشمگیری نداشته‌اند. جهش از بازی‌های دو بعدی به سه بعدی، بسیار انقلابی بود. تغییر از Xbox به Xbox 360 با گرافیک HD و تجربه آنلاین قدرتمندتری را به ارمغان آورد. اما در مقایسه از دید بسیاری، نسل PS5 و Xbox Series X/S تنها یک ارتقای تدریجی به شمار می‌آید.

مدیر سابق پلی استیشن در مصاحبه‌ با Gamesindustry.biz گفت:

اگر بخواهم صادقانه بگویم، به نظر می‌رسد در فناوری به سقف رسیده‌ایم. واقعاً چند نفر از ما می‌توانند تفاوت میان ۹۰ فریم بر ثانیه و ۱۲۰ فریم بر ثانیه را متوجه شوند؟

حال سؤال این است که تولیدکنندگان سخت‌افزار و کنسول‌ها باید از این نقطه به کجا بروند؟ لیدن پیشنهاد می‌کند تمرکز باید بیشتر بر روی قابلیت دسترسی مالی و تنوع در تولیدکنندگان باشد، نه ارتقاهایی که حتی چشم انسان به سختی متوجه آن‌ها می‌شود.

لیدن در این باره می‌گوید:

باید فناوری را ارزان‌تر و ساده‌تر کنیم. باید این کار را انجام دهیم و راهی پیدا کنیم که شرکت‌های سخت‌افزاری بیشتری بتوانند مشارکت کنند.

او اخیراً در صحبت‌های جدید خود به بازی‌های AA مانند Clair Obscur: Expedition 33 اشاره کرده و از آن‌ها تمجید کرده است. از نظر لیدن، این آثار در دوره‌ای که توسعه‌دهندگان از تکرار مداوم یک روند خسته شده‌اند و شرکت‌های بزرگ به شکلی غیرقابل پایدار بزرگ شده‌اند، تنوع بیشتری ایجاد می‌کنند.

source

توسط wisna.ir