شرکت Take-Two Interactive حدود ۳۰ درصد از کارکنان استودیوی Cloud Chamber، سازنده بازی بعدی مجموعه Bioshock، را اخراج کرده است.
عنوان بعدی این سری که ۱۰ سال پیش توسعه آن آغاز گردید، قرار بود اواخر سال ۲۰۲۶ یا اوایل ۲۰۲۷ منتشر شود، اما به دلیل مشکلات متعدد در فرایند توسعه، باری دیگر تاخیر خورده است. این تعدیل نیرو بیش از ۸۰ شغل را حذف میکند و توسعهدهندگان زیادی را تحت تاثیر قرار میدهد. گفته میشود این استودیو پیش از اخراجها، حدود ۲۵۰ کارمند داشته که در سردرگمی محض روی BioShock بعدی کار میکردند.
جزئیات این خبر توسط جیسون شریر از Bloomberg منتشر شده که شامل ایمیل ارسالی دیوید اسماعیل، رئیس شرکت 2K، به کارکنان نیز میشود. در این ایمیل بیان شده که تصمیم دارند تا «برخی جنبههای اصلی بازنگری شوند».
این امر منجر به «کاهش اندازه تیم سازنده برای افزایش تمرکز و اعطای زمان بیشتر توسعه به بازی» شده، هرچند که همین حالا هم BioShock یکی از طولانیترین فرایندهای تولید در تاریخ بازیها را پشت سر گذاشته است.
مشخص نیست که اکنون برنامه برای بازی بعدی Bioshock چیست، اما اطمینان داریم به این زودیها خبری از آن نخواهد بود.
source