1
اینستاگرام اعلام کرد که اکنون به سازندگان محتوا اجازه میدهد چندین ریلز را در یک سری به هم لینک کنند. این قابلیت جدید که پیشتر در TikTok نیز وجود داشت، باعث میشود دنبال کردن و کشف محتوای مرتبط برای کاربران سادهتر شود.
اکنون اگر یک سازنده در حال روایت یک داستان در قالب چند ویدیو یا چند بخش ادامهدار باشد، میتواند همه آنها را به هم متصل کند تا کاربران مجبور نباشند برای یافتن قسمتهای مختلف اسکرول یا جستجو کنند. بهعنوان مثال، سازندگان اغلب به دنبالکنندگان میگویند «برای قسمت دوم برگردید» یا «برای بهروزرسانیها دوباره سر بزنید». با این قابلیت جدید، سازندگان میتوانند ریلهای مرتبط را سازماندهی کنند تا کاربران راحتتر جریان محتوا را دنبال کنند.
در حالی که این ویژگی برای اتصال بخشهای مختلف یک داستان عالی است، میتواند برای گروهبندی ویدیوهای مشابه نیز استفاده شود. برای مثال، اگر یک سازنده مجموعهای از دستور پختهای پاییزی را به اشتراک میگذارد، اکنون میتواند همه آنها را در یک مجموعه قرار دهد تا راحتتر پیدا شوند.
سازندگان میتوانند هنگام افزودن کپشن یا از طریق منوی سهنقطه در ریلهای قبلی، ریلها را به هم لینک کنند. پس از اتصال ریلها در یک مجموعه، کاربران میتوانند با استفاده از یک دکمه جدید که در پایین سمت چپ ریل قرار دارد، به ریل بعدی بروند.
اینستاگرام میگوید این ویژگی بهشدت مورد درخواست کاربران بوده و امکان روایت داستانهای غنیتر را فراهم میکند و همچنین باعث میشود مخاطبان مدتزمان بیشتری درگیر بمانند؛ امری که میتواند به افزایش زمان تماشا منجر شود. این شبکه اجتماعی همچنین میگوید این قابلیت میتواند بینندگان معمولی را به دنبالکننده تبدیل کند. اگرچه این ویژگی تغییر بزرگی محسوب نمیشود، اما یک قابلیت کاربردی و خوشایند برای سازندگان و مخاطبان است، زیرا یافتن و دنبال کردن محتوای مرتبط در پلتفرم را آسانتر میکند.
منبع techcrunchsource