به‌نظر می‌رسد که نسخه PC بازی Borderlands 4 درگیر مشکلات فنی است، زیرا حتی با داشتن کارت گرافیک RTX 5080 نمی‌توان به یک نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پایدار با حداکثر تنظیمات و رزولوشن 4K دست یافت. گویا این مشکل به‌خاطر Unreal Engine 5 است.

پس از یک وقفه ۶ ساله، سری Borderlands بالاخره قرار است ماه آینده عرضه شود. پیش‌نمایش‌های Borderlands 4 رضایت‌بخش بوده و نشان می‌دهند که باید منتظر یک بازی خوب از طرف توسعه‌دهنده آن باشیم. با این وجود اما هنوز همه چیز عالی نیست و گویا این عنوان هنوز هم حداقل از نظر فنی دچار مشکل است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که Borderlands 4 در ارائه یک تجربه ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای با حداکثر تنظیمات و رزولوشون 4K، حتی با فعال بودن DLSS در روی RTX 5080، مشکل دارد. مشکلات فنی در بازی‌های ویدیویی اخیرا به‌شکل عجیب‌وغریبی رخ می‌دهند و گویا توسعه‌دهندگان باید زمان بیشتری را صرف بهینه‌سازی بازی‌های خود کنند چرا که در غیر این صورت، این موضوع به‌طور قابل‌توجهی به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

حواشی Unreal Engine 5 ادامه دارد؛ بازی Borderlands 4 با کارت RTX 5080 نیز با مشکلات عملکردی مواجه می‌شود - گیمفا

کانال یوتیوب zWORMz Gaming فرصت بررسی و آزمایش چند بازی از جمله Borderlands 4 را در نمایش Nvidia طی رویداد Gamescom 2025 داشته است. سیستم GeForce Now آزمایشی به کارت گرافیک RTX 5080 مجهز شده بود اما تجربه Borderlands 4 با آن، متوسط قلمداد می‌شود. در این آزمایش بدون فعال‌کردن Frame Gen و با حداکثر تنظیمات 4K و فعال کردن DLSS super resolution، بازی با حدود ۵۸ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شده است.

گفتنی است که این آزمایشی در یک محیط بسته انجام شده پس با توجه به اکشن بالا و شلوغی بازی، باید انتظار نرخ فریم پایین‌تری در تجربه کلی داشته باشید. نکته تعجب‌آور این است که بازی‌های Borderlands هرگز تا این حد درگیر مشکلات فنی نبوده‌اند، با این‌حال به‌نظر می‌رسد حتی آخرین نسل کارت‌های گرافیک RTX را هم به چالش می‌کشند.

حواشی Unreal Engine 5 ادامه دارد؛ بازی Borderlands 4 با کارت RTX 5080 نیز با مشکلات عملکردی مواجه می‌شود - گیمفا

می‌توان مقصر اصلی این مشکلات را موتور Unreal Engine 5 دانست که به‌دلیل عملکرد سوال‌برانگیز خود در این عنوان مورد انتقاد قرار گرفته است. در نسخه نینتندو سوییچ ۲ این بازی نیز مشکلات مشابهی مشاهده شده و گویا این کنسول دستی هنگام اجرای Borderlands 4 به‌سختی ۳۰ فریم بر ثانیه ارائه می‌دهد.

با انتشار کامل بازی تا کمتر از یک ماه دیگر، وضعیت واقعی عملکرد آن مشخص خواهد شد. استودیو Gearbox اعتماد زیادی به بازی جدید خود نشان داده است. اما با توجه به این بررسی‌های فنی که از قبل انجام شده‌اند، این جسارت و اعتماد به‌نفس بالا می‌تواند نتیجه معکوسی داشته باشد.

source

توسط wisna.ir