طبق گزارشها، هیدیاکی ایتسونو موقع طراحی Dragon’s Dogma 2 تصمیم گرفته بازی را طوری نسازد که مثل عناوین نینتندو برای همه سنین و همه مخاطبان مناسب باشد، به همین دلیل این بازی بیشتر برای بازیکنانی طراحی شد که به دنبال تجربهای چالشبرانگیز و پیچیده هستند.
هیدیاکی ایتسونو، کارگردان Dragon’s Dogma 2، میگوید از ساخت این بازی خیلی راضی است، حتی با توجه به اینکه برخی مخاطبان موفق نشدند با بازی ارتباط برقرار کنند. او در گفت و گو با خبرگزاری VGC اشاره کرد که عمداً این اثر را جوری طراحی کرده که با بازیها نینتندو متفاوت باشد. ایتسونو گفت:
طبیعی است اگر برخی از کسانی که بیرون از آن گروه هدف هستند، چندان از بازی خوششان نیاید. من بازی را طوری نساختم که مثل یک بازی نینتندو برای همه جذاب باشد، بلکه برای نوع خاصی از مخاطبان طراحیاش کردم. پس طبیعی است اگر بعضی افراد بازی را دوست نداشته باشند. با این حال کسانی که از بازی لذت بردند، واقعاً عاشقش شدند، زحمات ما را درک کردند. من واقعاً به این اثر افتخار میکنم.
با توجه به اینکه تعداد عناوین AAA در صنعت بازیهای ویدیویی کاهش پیدا کرده بود، از من خواسته شد یک بازی AAA جدید بسازم. برای شرکت کپکام، ساخت دنباله مجموعههای Devil May Cry و Dragon’s Dogma همیشه مهم بوده است. ساخت یک بازی ۴ تا ۵ سال طول میکشد، اما من دیگر جوان نیستم، این آخرین فرصتم برای انجام چنین کاری بود، بنابراین تصمیم گرفتم خودم را به چالش بکشم.
ایتسونو سپس به پیشنهادهایی که از طرف استودیوهای دیگر داشت اشاره کرد و گفت هنگام کار روی Dragon’s Dogma 2 حتی به ترک شرکت کپکام فکر هم نکرده بود. او فقط روی توسعه بازی تمرکز داشت، بنابراین تصمیم گرفت پس از پایان همه کارها به استودیوی جدید برود.
source