استودیوی Sucker Punch در بازی Ghost of Yotei از سخت‌افزار قدرتمند PS5 Pro نه تنها برای جلوه‌های چشم‌نواز، بلکه برای خلق نورپردازی واقع‌گرایانه‌ نیز بهره برده است.

آدریان بنتلی (Adrian Bentley)، کارگردان بخش برنامه‌نویسی Sucker Punch، در وبلاگ رسمی پلی‌ استیشن توضیح داد که تیم توسعه از ترکیب یک مدل نورپردازی باکیفیت‌تر و خودکارتر به وسیله فناوری RTGI استفاده کرده است. برای اینکه این فناوری در گیم‌پلی نیز قابل اجرا باشد، تیم توسعه سیستم Mesh streaming را بازطراحی کرده تا موتور بازی بتواند داده‌های فشرده‌سازی‌ شده ری تریسینگ را به‌ صورت پویا از حالت فشرده خارج کند.

به گفته بنتلی، در کنسول PS5 Pro‌ ری تریسینگ به اندازه‌ای کارآمد است که قابلیت RTGI می‌تواند در حالت نرخ هدف ۶۰ فریم بر ثانیه فعال شود.

با استفاده از سخت‌افزار ری تریسینگ بهینه‌تر در PS5 Pro، بازیکنان می‌توانند RTGI را فعال کرده و در عین حال به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی این کنسول دست یابند.

از نظر کیفیت تصویر، Ghost of Yotei فریم‌ها را حول یک رزولوشن پویا بازسازی می‌کند تا از فناوری PSSR بهره ببرد. در مقایسه با سیستم قدیمی‌تر استودیو، PSSR به راهنمایی‌های کمتری از سوی طراحان نیاز دارد و با بهبودهایی برای ذرات کوچک، جزئیات گیاهی و معماری را با وضوح بیشتری بازسازی می‌کند و در عین حال هنگام حرکت سریع دوربین ثبات بیشتری ارائه می‌دهد.

در بخش بارگذاری، داده‌های جهان بازی پیش‌پردازش شده‌اند تا هر مکان یا قطعه زمین تنها به تعداد کمی خواندن از SSD با حداقل اصلاح نیاز داشته باشد. هنگام بارگذاری، موتور تنها Mipهای بافت و سطح جزئیات Mesh مورد نیاز برای اولین فریم قابل مشاهده را دریافت می‌کند و سپس باقی داده‌ها به صورت استریم بارگذاری می‌شوند.

استودیوی Sucker Punch این رویکرد بارگذاری را در طول توسعه به‌طور کامل تست می‌کند و تمامی تیم توسعه با همان سیستم واقعی ساخت و آزمایش می‌کنند تا فرآیند سفر سریع و زمان بوت بازی به صورت صحیح و پایدار اجرا شود.

source

توسط wisna.ir