پورشه ماکان GTS جدید به‌طور کامل برقی شده و با بهره‌گیری از موتور عقب مدل توربو، یکی از قدرتمندترین نسخه‌های الکتریکی این کراس‌اوور محسوب می‌شود. این مدل که بین نسخه‌های 4S و Turbo قرار می‌گیرد، با طراحی اسپرت‌تر و عملکردی فوق‌العاده روانه بازار می‌شود.

پایان دوران موتور بنزینی برای ماکان

در سال جاری، فروش پورشه ماکان الکتریکی از مدل بنزینی آن پیشی گرفته است؛ بخشی از این موفقیت به دلیل توقف عرضه نسخه احتراق داخلی در اتحادیه اروپا است. بر اساس برنامه پورشه، تولید مدل‌های بنزینی ماکان تا سال ۲۰۲۶ در سراسر جهان متوقف خواهد شد. البته یک کراس‌اوور جدید با موتور درون‌سوز و نامی متفاوت در حال توسعه است، اما عرضه آن تا سال ۲۰۲۸ انجام نخواهد شد. در همین فاصله، پورشه با معرفی پنجمین نسخه الکتریکی، خانواده ماکان برقی را گسترش می‌دهد.

مشخصات فنی پورشه ماکان GTS الکتریکی

این نسخه از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد و موتور عقب خود را از مدل Macan Turbo قرض گرفته است. قدرت ترکیبی خروجی آن برابر با 509 اسب بخار است و با فعال شدن حالت Launch Control، این عدد به 563 اسب بخار می‌رسد. همچنین گشتاور آن به 704 پوند-فوت می‌رسد که تقریباً به‌صورت لحظه‌ای در دسترس است. نتیجه آن شتاب‌گیری حیرت‌انگیز از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت تنها در ۳.۶ ثانیه است. البته مدل توربو همچنان با نیم ثانیه سریع‌تر، عنوان سریع‌ترین نسخه را حفظ کرده است.

بهینه‌سازی سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری

پورشه از همان ابتدا پک اسپرت کرونو (Sport Chrono Package)، سیستم Torque Vectoring Plus و سیستم تعلیق بادی مخصوص این نسخه را به‌صورت استاندارد عرضه می‌کند. ماکان GTS پایین‌ترین مرکز ثقل را در میان تمام نسخه‌های برقی ماکان دارد و به‌صورت آپشن، امکان سفارش فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز فراهم است. پورشه همچنین کمک‌فنرها و میله‌های ضدغلتش را بازطراحی کرده تا تجربه رانندگی پویاتری ارائه دهد.

طراحی ظاهری اسپرت‌تر و متمایز

مطابق سنت نسخه‌های GTS، در طراحی ظاهری از تزئینات مشکی و چراغ‌های جلو و عقب دودی‌رنگ استفاده شده است. علاوه بر آن، پک طراحی اسپرت (Sport Design Package) با سپرهای جلو و عقب بازطراحی‌شده به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. این بسته ابتدا به‌صورت انحصاری برای GTS عرضه می‌شود و از تابستان ۲۰۲۶ در سایر مدل‌های برقی ماکان نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

رنگ‌ها و رینگ‌های جدید

رکاب‌های جانبی بزرگ‌تر باعث تمایز بیشتر این مدل می‌شود. همچنین رنگ جدید Lugano Blue به پالت رنگی پورشه اضافه شده که در کنار رنگ‌های Carmine Red و Chalk قابل سفارش است. خریداران می‌توانند از میان ۱۵ رنگ استاندارد یا بیش از ۶۰ رنگ سفارشی از طریق برنامه Porsche Exclusive Manufaktur انتخاب کنند. رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی هستند، اما امکان سفارش رینگ‌های ۲۲ اینچی با رنگ خاص Anthracite Gray نیز وجود دارد.

کابین و پکیج داخلی GTS

پورشه طبق سنت خود، آپشن‌های سفارشی فراوانی را ارائه می‌دهد. پکیج داخلی جدید GTS Interior Package با دوخت‌های متضاد عرضه می‌شود که رنگ آن با رنگ بدنه هماهنگ است؛ از جمله Carmine Red، Slate Gray Neo و Lugano Blue. لوگوی GTS نیز روی فرمان و صفحه ابزار نصب شده است. این پکیج تنها در ترکیب با تریم داخلی فیبر کربن قابل سفارش است.


قیمت و زمان عرضه

پورشه هم‌اکنون سفارشات Macan GTS برقی را در ایالات متحده آغاز کرده است. قیمت پایه از ۱۰۳,۰۰۰ دلار شروع می‌شود؛ یعنی تنها ۶,۵۰۰ دلار کمتر از مدل ۶۳۰ اسب‌بخاری توربو. برای مقایسه، نسخه شش‌سیلندر بنزینی ماکان GTS که حدود ده سال پیش معرفی شد، ۱۰,۰۰۰ دلار ارزان‌تر بود. تحویل خودروهای جدید از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.

پورشه ماکان GTS جدید نه‌تنها آینده‌ای الکتریکی‌تر برای برند پورشه رقم می‌زند، بلکه نشان می‌دهد که عملکرد و هیجان رانندگی در عصر خودروهای برقی هنوز زنده است.

جمع‌بندی

پورشه ماکان GTS الکتریکی با طراحی اسپرت، شتاب‌گیری چشمگیر و امکانات فنی به‌روز، پلی میان عملکرد فوق‌العاده و فناوری مدرن است. این مدل با ترکیب قدرت، ظرافت و نوآوری، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در بازار خودروهای الکتریکی لوکس محسوب می‌شود.

source

توسط wisna.ir