تیم کین، یکی از سازندگان Fallout، می‌گوید ناشران از صرفه‌جویی‌های ناشی از حذف رسانه‌های فیزیکی و توزیع دیجیتالی برای حفظ قیمت‌ها استفاده کردند.

تیم کین، توسعه‌دهنده سابق شرکت‌های Interplay، Troika و Obsidian و یکی از خالقان مجموعه Fallout، اخیراً در ویدیویی به بررسی تفاوت میان رسانه‌های فیزیکی و دیجیتال در صنعت بازی‌های ویدیویی پرداخته است. او در این ویدیو دیدگاهی مثبت نسبت به توزیع دیجیتال ارائه کرد و مزایای آن را برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان برشمرد. به گفته کین، انتشار دیجیتالی بازی‌ها از طریق پلتفرم‌هایی مانند استیم، زمان و هزینه تولید نسخه‌های فیزیکی را حذف کرده و این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را صرف بهبود و تکمیل بازی‌های خود کنند. همچنین، امکان انتشار به‌روزرسانی‌ها و اصلاحات پس از عرضه آسان‌تر شده و بازی‌های قدیمی نیز می‌توانند بدون محدودیت در دسترس کاربران باقی بمانند.

در بخش دیگری از این ویدیو، تیم کین به بررسی تأثیر توزیع دیجیتال بر قیمت بازی‌های ویدیویی پرداخت. وی با تأکید بر اینکه توزیع دیجیتال از نظر هزینه برای تمامی طرف‌ها ارزان‌تر است، اظهار داشت که کاهش هزینه‌ها در روند تولید و عرضه باید به کاهش قیمت نهایی برای مصرف‌کنندگان منجر می‌شد، اما چنین اتفاقی رخ نداده است. کین گفت:

با حذف هزینه‌های مربوط به تولید و توزیع نسخه‌های فیزیکی، ناشران به صرفه‌جویی قابل‌ توجهی دست یافتند، اما به‌ جای اینکه ناشران از روی سخاوت، این سود را با مشتریان تقسیم کنند، آن را برای خودشان نگه داشتند.

خالق Fallout: توزیع دیجیتال هزینه‌ها را کم کرد، اما ناشران قیمت را ثابت نگه داشتند - گیمفا

او افزود استدلال معمول مبنی بر افزایش هزینه‌های توسعه بازی‌ها نمی‌تواند به‌ صورت کامل این رویکرد را توجیه کند، چرا که صرفه‌جویی مالی ناشی از دیجیتالی شدن بسیار چشمگیر بوده است. کین در ادامه به جنبه‌ دیگری از این موضوع نیز اشاره کرد و اظهار داشت دیجیتالی شدن احتمالاً یکی از دلایلی است که موجب شده قیمت بازی‌ها در برابر تورم ثابت بماند. او با بیان مثالی از دهه‌ ۱۹۹۰ توضیح داد در آن زمان بازی‌های استانداردی برای کنسول‌هایی مانند Super Nintendo با قیمت ۵۹ دلار به فروش می‌رسیدند. با در نظر گرفتن ارزش پول امروز، متوجه می‌شویم قیمت فعلی بازی‌های ویدیویی باید بالاتر باشد. اما درآمد اضافی ناشران از حذف هزینه‌های مربوط به تولید و توزیع فیزیکی، امکان ثابت نگه داشتن قیمت بازی‌ها را فراهم کرده است، بدون آنکه تأثیر چشمگیری بر حاشیه سود شرکت‌ها وارد شود.

اگر تحلیل کین درست باشد، به نظر می‌رسد صنعت بازی‌های ویدیویی اکنون از نقطه‌ای عبور کرده که صرفه‌جویی‌های ناشی از دیجیتالی شدن می‌توانست به مصرف‌کنندگان منتقل شود. با افزایش چشمگیر بودجه‌های توسعه، بازار بازی‌های ویدیویی به محل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و پرریسک تبدیل شده است و ناشران امیدوارند از طریق آن‌ها سودهای میلیون دلاری به دست آورند. در نتیجه، بسیاری از بازی‌های جدید قیمت‌های بالاتری در روز عرضه دارند و برخی عناوین حتی با قیمت ۷۰ یا ۸۰ دلار به فروش می‌رسند. حتی شایعاتی نیز مطرح شده که قیمت بازی GTA 6 هنگام عرضه ۱۰۰ دلار خواهد بود.

source

توسط wisna.ir