مدیر بخش انتشارات استودیوی Pocketpair، سازنده عنوان Palworld، از بازی ARC Raiders بهعنوان فنیترین و چشمگیرترین بازی سال یاد کرده است.
بسیاری از توسعهدهندگان بازیهای AAA، AA و آثار مستقل از موتور Unreal Engine 5 به دلیل امکانات گستردهاش استفاده میکنند، اما این موضوع معمولاً به مشکلات بهینهسازی منجر میشود. با این حال، آثاری مانند Clair Obscur و ARC Raiders به استثناهای درخشان این موتور تبدیل شدهاند.
باکی، مدیر بخش انتشار استودیوی Pocketpair، معتقد است که عنوان شوتر اکسترکشن ARC Raiders به قدری چشمگیر است که میتواند به معیار جدیدی برای توسعه بازیهای Unreal Engine تبدیل شود.
این توسعهدهنده با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اظهار داشت که ARC Raiders از نظر فنی چشمگیرترین پروژهای محسوب میشود که در سال جاری تجربه کرده و آن را یک شگفتی فنی در مقایسه با دیگر بازیهای ده ماه گذشته توصیف کرده است.
به گفته وی، این بازی مرزهای بصری را بدون افت عملکرد یا نیاز به سختافزار قدرتمند جابهجا میکند. برای نمونه، منظره غروب خورشید در نقشهی Buried City یکی از تماشاییترین و خاطرهانگیزترین صحنههای بازی به شمار میرود.
همچنین ARC Raiders توانسته فرمول شوتر اکسترکشن را به طرز تحسینبرانگیزی با جهانسازی غنی خود ترکیب کند. از همین رو، جای تعجب ندارد که تنها در سه روز نخست انتشار، بیش از ۱.۵ میلیون نسخه از آن در استیم به فروش رسیده است.
مدیر انتشارات Pocketpair همچنین به ترند رایج سرزنش موتور Unreal Engine 5 برای مشکلات بهینهسازی و نیاز به سختافزار قدرتمند در بازیها اشاره و تأکید کرد که ARC Raiders نمونهای کامل و برخلاف ادعاهای مطرح شده است. این بازی نشان میدهد با طراحی و توسعه دقیق، میتوان از این موتور بازیسازی بهترین خروجی را گرفت.
استودیوی Embark، توسعهدهنده ARC Raiders، در حال تلاش برای مقابله با تقلب در بازی است و حتی آیتمهایی را که بازیکنان به دلیل تقلب دیگران از دست دادهاند، به آنان بازمیگرداند. این استودیو همچنین وعده داده است که از طراحی اسکینهای غیرمنطقی یا اغراقآمیز، مشابه آنچه در نسخههای اخیر Call of Duty دیدهایم، خودداری خواهد کرد تا تمرکز بازی بر تجربه اصلی گیمپلی باقی بماند.
source
