بر اساس گزارشی اختصاصی از Insider Gaming، مشخص شده است که استودیوی Eidos Montreal پیش از اینکه توسط Embracer Group خریداری شود، بر روی یک ریبوت از فرنچایز محبوب و کلاسیک Legacy of Kain کار میکرده است. این پروژه که با نام داخلی P16 شناخته میشد، متأسفانه پس از انتقال مالکیت استودیو لغو شد.
تام هندرسون، خبرنگار Insider Gaming، تایید کرده است که این پروژه به عنوان یک ریبوت برای این سری طراحی شده و تمرکز اصلی آن بر مبارزات تنبهتن و سیستم حرکتی پارکور بود. گزارشها حاکی از آن است که این پروژه حدود یک سال در دست توسعه قرار داشت و حتی به مرحلهای از توسعه رسید که گیمپلی اولیه آن قابل اجرا بود. با این حال، پس از خرید استودیو توسط گروه Embracer، توسعه این بازی متوقف شد و حق امتیاز آن به استودیوی Crystal Dynamics بازگشت. حال حاضر مشخص نیست که آیا Crystal Dynamics برنامهای برای ادامه این پروژه دارد یا خیر.
این استودیو که روزگاری با عناوینی چون Deus Ex شناخته میشد، اکنون به نظر میرسد که به تدریج در حال تبدیل شدن به یک استودیوی پشتیبان است. جالب است بدانید به گفته Insider Gaming، این استودیو در حال حاضر به عنوان استودیوی پشتیبان پروژههایی نظیر Fable و Grounded 2 فعالیت میکند و حتی در مقطعی، کار به عنوان پشتیبان بر روی پروژه جدید کوجیما (OD) نیز به آنها پیشنهاد شده بود.
این اخبار در حالی منتشر میشود که شرکت مادر، Embracer Group، همچنان در حال اجرای سیاستهای سختگیرانه کاهش هزینه و تجدید ساختار است که دامنگیر بسیاری از استودیوهای زیرمجموعه آن شده است. همچنین اشاره شده است که یک پروژه داخلی عظیم دیگر که توسعه آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و صدها میلیون دلار هزینه برده، همچنان در دست ساخت است؛ پروژهای که منابع معتقدند بعید است بتواند هزینههای خود را جبران کند، اما به دلیل سرمایهگذاری سنگین انجام شده، لغو آن دشوار است.
در گزارشی دیگر، Insider Gaming فاش کرد که Eidos Montreal اخیراً با موج جدیدی از تعدیل نیرو مواجه شده و این استودیو در سالهای اخیر، حدود ۷ یا ۸ پروژه از جمله بازی Deus Ex جدید را کنسل کرده است.
source
