سریال The Abandons جدیدترین اثر وسترن نتفلیکس به شمار می‌رود که نتوانسته مورد توجه منتقدان قرار بگیرد.

سریال The Abandons یک سریال اکشن، درام و وسترن است که توسط کرت ساتر برای سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است. این سریال در دهه ۱۸۵۰ جریان دارد و به درگیری‌های گروه‌های قانون‌شکن در غرب وحشی می‌پردازد. لینا هیدی، جیلین اندرسون و نیک رابینسون از جمله بازیگران این سریال هستند.

داستان حول فیونا نولان، زنی ایرلندی و دیندار که قادر به بچه‌دار شدن نیست، می‌چرخد. او با باور به هدف والای اعمالش، چهار یتیم را به فرزندی می‌پذیرد و سعی می‌کند خانواده‌ای بسازد. اما خیلی زود با اشراف‌زادگان اروپایی مواجه می‌شود که ادعای مالکیت خانه تازه‌ خریداری‌شده او در اوریگان را دارند و مجبور می‌شود با آن‌ها مبارزه کند.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۲۱ نقد برای سریال The Abandons منتشر شده که امتیاز ۲۹ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۴۵ از صد برای این سریال به ثبت رسیده که بر اساس ۱۸ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این سریال را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره سریال The Abandons

  • راتن تومیتوز | ۲۱ نقد – امتیاز ۲۹ درصد
  • متاکریتیک | ۱۸ نقد – امتیاز ۴۵ از صد
سریال the abandons

«۸۰/۱۰۰ – The Times | منتقد: جیمز جکسون»

ژانر وسترن دیگر صرفاً حوزه‌ای مردانه نیست، اما نکته تازه در سریال The Abandons، تمرکز بر موضوع مادری است. شخصیت‌های کنستنس و فیونا خانواده‌های خود را با قدرت اداره می‌کنند و محافظت‌شان گاهی تا مرز جنون پیش می‌رود.

«۶۰/۱۰۰ – The Guardian | منتقد: لوسی منگان»

بسیاری از دغدغه‌های سریال The Abandons پیش‌تر و با جذابیت بیشتری در فیلم The English محصول ۲۰۲۲ بررسی شده بودند؛ یک وسترن بازنگری‌شده به کارگردانی هوگو بلیک با بازی امیلی بلانت و چاسکی اسپنسر که دو شخصیت بی‌ریشه را در مسیر کشف معنای آزادی دنبال می‌کند. با این حال، سریال The Abandons همچنان یک تولید فکری و نسبتاً محکم باقی مانده و فیلم‌نامه‌اش اگرچه از نظر عمق قابل‌توجه نیست، از نظر کیفیت بهبود یافته است.

«۵۰/۱۰۰ – TheWrap | منتقد: هانتر اینگرام»

لینا هیدی و جیلین اندرسون با بهره‌گیری از ضعف‌هایی که مردان در وسترن طی یک قرن با آن مواجه بوده‌اند، عملکرد جذابی ارائه می‌دهند، اما هیجان این بخش وقتی سریال پیچیده می‌شود، تا حد زیادی از دست می‌رود. پس از پایان هفت قسمت، شدت تأثیر لحظاتی که شخصیت‌ها به‌طور واقعی و نمادین با دیگران درگیر می‌شوند، کاهش یافته است.

«۴۰/۱۰۰ – The Independent | منتقد: نیک هیلتون»

سریال The Abandons از مزایای قابل توجه خود استفاده می‌کند اما در خدمت چیزی تکراری و محافظه‌کارانه است؛ احساسات شخصیت‌ها تنها تا حدی عمیق است که می‌توان آن را با سواحل خشک‌شده رودخانه کلمبیا مقایسه کرد.

«۴۰/۱۰۰ – Collider | منتقد: کارلی لین»

وقتی سریال The Abandons برای اولین بار معرفی شد، ایده اصلی نویدبخش به نظر می‌رسید، به‌ویژه برای ژانری که به ندرت توسط زنان در صفحه نمایش هدایت شده است، اما محصول نهایی که پس از خروج ساتر جمع‌بندی شد، نمی‌تواند تنها بر توانایی‌های اندرسون و هیدی تکیه کند.

«۴۰/۱۰۰ – The Hollywood Reporter | منتقد: دنیل فینبرگ»

سریال The Abandons هرگز واقعاً بد نیست، اما در عین حال گیج‌کننده، کوتاه و تا حدی سطحی و ضعیف است، گویی برخی از عناصر متمایز و بالقوه آن حذف شده‌اند.

«۴۰/۱۰۰ – Variety | منتقد: آلیسون هرمان»

با قسمت‌هایی که اغلب نزدیک به ۳۰ دقیقه هستند تا ۶۰ دقیقه، یک ایده اصلی ناکافی توسعه‌یافته و پایانی که فصل را به‌طور ناگهانی خاتمه می‌دهد، سریال The Abandons تجربه‌ای ناکامل و ناامیدکننده از یک ایده جذاب ارائه می‌دهد.

«۴۰/۱۰۰ – RogerEbert.com | منتقد: کلینت ورثینگتون»

این سریال یادآور نسخه‌ای خسته‌کننده از Deadwood است، با نیمی از ظرافت و جذابیت شخصیت‌ها.

«۳۳/۱۰۰ – IndieWire | منتقد: بن تراورس»

با وجود روند بحث‌برانگیز تولید، تراژدی واقعی The Abandons این است که حتی در بخش‌های پراکنده نیز همان عملکرد دیگر سریال‌ها را دارد: ارائه محصولی سطحی که مخاطب نمی‌تواند کیفیت بد را از آنچه رها شده تشخیص دهد.

Immortal Spartan

source

توسط wisna.ir