در سالهای اخیر، شاهد تلاش گسترده سونی برای حرکت به سمت آیندهای مبتنی بر بازیهای لایو سرویس بودهایم؛ مسیری که حتی با شکستهایی مانند Concord نیز همراه شده است. این ناکامیها سونی را وادار کرد تا استراتژی خود را مورد بازبینی قرار دهد، اما به نظر میرسد این شرکت همچنان بر ادامه توسعه و انتشار بازیهای لایو سرویس اصرار دارد.
سونی در سال ۲۰۲۶ تعداد بیشتری بازی لایو سرویس نسبت به بازیهای تکنفره برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد کرد. در حال حاضر تنها دو عنوان تکنفره برای سال آینده میلادی تایید شدهاند که شامل Marvel’s Wolverine و Saros هستند و سایر عناوین معرفیشده همگی در دسته بازیهای لایو سرویس قرار میگیرند.
استراتژی لایو سرویس سونی عملکردی دوگانه داشته است. این شرکت موفقیت بزرگی مانند Helldivers 2 را بهدست آورد، اما در مقابل با شکستهایی نظیر Concord نیز مواجه شد. همچنین، سونی برخی پروژههای دیگر خود از جمله بازی سرویس محور The Last of Us و عنوان سرویس محور God of War را نیز لغو کرده است.

در سال ۲۰۲۶، سونی دو بازی تکنفره را برای پلی استیشن ۵ منتشر میکند که عبارتاند از:
- Saros
- Marvel’s Wolverine
در مقابل، بازیهای لایو سرویس شامل موارد زیر هستند:
- Marathon
- Marvel Tōkon
- MLB The Show 26
- $fairgame
این فهرست تنها شامل عناوینی میشود که انتشار آنها برای سال آینده میلادی تایید شده و مستقیما توسط Sony Interactive Entertainment منتشر خواهند شد. با نگاهی به این فهرست، بهوضوح میتوان دید که تعداد بازیهای لایو سرویس بهمراتب بیشتر از بازیهای تکنفره است.
البته سونی همچنان چند پروژه بزرگ تکنفره دیگر نیز در دست توسعه دارد؛ برای مثال Intergalactic از استودیوی ناتی داگ که انتظار میرود در سال ۲۰۲۷ میلادی عرضه شود، یکی از آنهاست. احتمال دارد برخی از این آثار به دلیل شلوغی بیش از حد ۲۰۲۶، به سالهای بعد موکول شده باشند.
source
