دبیر هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال، گفت: این همایش توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی ۲۰ و ۲۱ آذر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق دهنادی با اشاره به این‌که فرآیند شبکه‌سازی میان دانشجویان و پژوهشگران حوزه بازی‌های رایانه‌ای به‌منظور رقابت در هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال آغاز شده است، افزود: هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال علاوه‌بر موضوعات مربوط به بازی‌های جدی که در چهار دوره گذشته محور اصلی پژوهش‌های علمی رویداد بوده، مانند دوره اول و دوم شامل همه موضوعات مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

به گفته وی، مهمترین اهداف هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال، عبارتند از:

_ توسعه و ارتقای دانش و فناوری پیشران بازی‌های رایانه‌ای
_ ایجاد شبکه علمی بین فعالان و بهره‌برداران علوم مرتبط با زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای
_ فراهم کردن فرصت برای تبادل‌نظر
_‌ ارائه دانش و تجربیات بین پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای
_ تقویت همکاری‌های علمی و توسعه این هنر، صنعت و رسانه در ایران
_ تسهیل دسترسی سازمان‌ها، فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه بازی‌های رایانه‌ای به دستاوردهای علمی پژوهشگران، طراحان و صاحبان ایده زیست بوم
_ معرفی زمینه‌های بین‌رشته‌ای و نیازهای بین‌دستگاهی برای رونق هرچه بیشتر این حوزه 
_ ارائه فرصت به مجموعه‌های شتاب‌دهنده، حکمرانی، کسب‌وکار و فعالان فرهنگی برای استفاده از شبکه پژوهش و ایده‌های دانش‌بنیان زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای

هفتمین همایش بین‌المللی بازی‌های دیجیتال ۱۴۰۳ در شش محور زیر برگزار می‌شود:

«بازی‌های رایانه‌ای، مدل‌های اقتصاد و کسب و کار» مشتمل بر موضوعات: بازی‌های رایانه‌ای و بازاریابی، صنعت بازی در ایران و  تحریم‌های ظالمانه، بازی‌های رایانه‌ای و چالش‌های بازی‌سازی

«بازی‌های رایانه‌ای، فناوری‌ و تکنولوژی‌های نوین» شامل موضوعات: بازی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌ای و رمز ارزها، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه‌ها و تکنولوژی‌های نوظهور و بازی‌وارسازی (گیمیفیکیشن)

«بازی‌های رایانه‌ای، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی» با زیر شاخه‌های موضوعی: بازی‌های رایانه‌ای، سواد بازی و خانواده، بازی‌های رایانه‌ای و مصرف بازیکنان، بازی‌های رایانه‌ای و زنان و بازی‌های رایانه‌ای، آموزش و یادگیری

«بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت رسانه» شامل: بازی‌های رایانه‌ای، دیپلماسی و سیاست‌گذاری زیست‌بوم ، طراحی و محتوای بازی‌های رایانه‌ای و تجربه توسعه بازی‌سازی در ایران و جهان 

در هفتمین دوره این رویداد محور ویژه‌ای برای موضوع «بازی جدی و کاربردهای متنوع آن» در نظر گرفته شده و موضوع تولید علم در این حوزه مانند سال‌های قبل به صورت ویژه دنبال خواهد شد. همچنین در این دوره مانند دوره‌های گذشته به بهترین پژوهش خارجی ارائه شده به این همایش نیز جایزه یورویی اهدا خواهد شد.

دبیر این رویداد با اشاره به ارتباط علمی و تجربی موضوع بازی‌سازی و بازی وارسازی به حوزه‌های مختلف مدیریتی و سازمانی از راه‌اندازی بخش سازمان‌ها در این دوره از رویداد خبر داد و افزود: موضوعات مرتبط با نیاز سازمان‌ها، شرکت‌ها و سیاستگزاران بازی‌سازی و مراکز پژوهشی به صورت اختصاصی با اعلام جوایز آن در سایت همایش اعلام می‌شود.

به گفته معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتخاب کتاب برگزیده سال‌های اخیر و پایان نامه‌های دفاع شده دانشجویی در زمینه بازی‌های رایانه‌‍ای از بخش‌هایی است که از امسال در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

مرحله نهایی ارائه مقالات و برگزاری همایش امسال با مشارکت و میزبانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.

پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از دهم شهریور تا اول آذر ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت همایش به نشانی dgrconf.ir با ملاحظه فراخوان تفضیلی در بخش‌های اصلی، معرفی کتاب و پایان نامه‌های این همایش شرکت کنند. 

بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی ۱۳۲ و ۱۳۵ که دبیرخانه این همایش مستقر در معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است، تماس بگیرید.

هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار می‌شود

انتهای پیام

source

توسط wisna.ir