شوهی یوشیدا اخیراً در مصاحبهای به نگرانیهای موجود هنگام ساخت بازی The Last of Us اشاره کرده است.
ناتی داگ در دوران کنسولهای پلی استیشن ۱ و ۲ سه بازی اصلی و یک بازی ریسینگ ساخت. کار این استودیو با ساخت بازیهایی مثل Crash Bandicoot، سپس Jak and Daxter و بعد از آن سه نسخه نخست مجموعه Uncharted ادامه یافت، اما آنها تصمیم گرفتند مسیر متفاوتی را دنبال کنند. این استودیو به جای انتخاب مسیر امن و ادامه دادن سری موفقش، تصمیم گرفت تا چهارمین بازیش برای کنسول پلی استیشن ۳ یک عنوان وحشت و بقا با تم آخرالزمانی به نام The Last of Us باشد. شوهی یوشیدا اخیراً در گفت و گویی با سایت GameSpot گفت:
کمی شگفتزده شدم زیرا استودیوی ناتی داگ میخواست به جای Uncharted روی عنوان دیگری کار کند. آنها میخواستند چیزی برای بزرگسالان خلق کنند. البته بازی Uncharted نیز مضامین بزرگسالان را شامل میشد و شخصیت اصلی، ناتان دریک، در هر لحظه صدها نفر را از پای در میآورد. این بازی مانند یک فیلم بزرگ و پر هزینه بود که بخش وسیعی از مخاطبان را هدف قرار داده بود.
اگرچه عنوان The Last of Us تا حد زیادی در زمینه قتل و خشونت مثل Uncharted است، اما این بازی فضایی افسرده کننده و سرکوبگر دارد که خشونتش را به شدت افزایش میدهد و داستانی بسیار غنی را روایت میکند. یوشیدا توضیح داد که در آن زمان کمی نگران بوده با این کار به سمت جامعه خاصی و محدودی از مخاطبان بروند. او افزود:
در نهایت، آنها بازی شگفتانگیزی خلق کردند که حتی به یک آیپی بزرگتر از Uncharted تبدیل شد. ما تاکنون شاهد دو نسخه بسیار موفق از این مجموعه بودیم که جوایز زیادی کسب کردند، همچنین یک سریال تلویزیونی تحسین شده نیز بر اساس آن ساخته شده است. خیلی هیجانزده هستم که آنها دوباره روی یک آیپی جدید با نام Intergalactic کار میکنند.
source
