به گزارش ایتنا به نقل از تکاسپات، به گفته کِرت ویلمز، مدیر ارشد مدیریت محصول یوتیوب در تلویزیون، این سیستم در مرحله نخست، ویدیوهای SD را به کیفیت HD تبدیل میکند و در آینده از وضوح تا 4K نیز پشتیبانی خواهد کرد.
در این فرآیند، فایل اصلی و نسخه ارتقایافته هر دو در حساب کاربر حفظ میشوند و بیننده میتواند از طریق منوی تنظیمات، میان نسخه اصلی و نسخه «وضوح فوقالعاده» یکی را انتخاب کند. همچنین سازندگان محتوا در هر زمان میتوانند از این قابلیت انصراف دهند.
از دیگر تغییرات چشمگیر، افزایش محدودیت حجم فایل تصاویر بندانگشتی از ۲ مگابایت به ۵۰ مگابایت است. این تغییر به تولیدکنندگان اجازه میدهد از «تصاویر 4K خیرهکننده» برای معرفی و بازاریابی بهتر ویدیوهای خود بهره ببرند. علاوه بر این، یوتیوب اعلام کرده که آزمایش بارگذاریهای بزرگتر با برخی از تولیدکنندگان منتخب در حال انجام است.
در بخش جستوجو نیز بهبودهایی اعمال شده است؛ اکنون وقتی کاربر از درون کانال یک تولیدکننده جستوجو میکند، نتایج مرتبط با همان کانال در صدر نمایش داده میشوند تا محتوا در انبوه ویدیوهای دیگر گم نشود.
در نهایت، یوتیوب قابلیت تازهای در حوزه خرید ارائه میدهد. ویدیوهای دارای تگ خرید، بهزودی شامل QR Codeهای قابل اسکن خواهند شد که کاربر را مستقیماً به صفحه محصول مرتبط هدایت میکند. ویلمز میگوید این قابلیت، به تولیدکنندگان محتوا برای افزایش نرخ تبدیل و به تبلیغکنندگان برای رشد برندشان کمک خواهد کرد.
source