در اوایل قرن ۲۱، مدل‌های فیات استیلو و آلفارومئو ۱۴۷ به عنوان نمایندگان سگمنت C ایتالیا، وارد بازار شدند؛ در حالی که ۱۴۷ توانست عنوان خودروی سال اروپا را در سال ۲۰۰۱ کسب کند، استیلو با انتقاداتی درباره طراحی خود مواجه شد و به دلیل نرسیدن به آمار تولید مورد انتظار، یک شکست تجاری برای فیات محسوب شد.

عصر ایران – در اوایل قرن ۲۱، دو خودروساز بزرگ ایتالیایی، فیات و آلفارومئو، نمایندگان خود را برای رقابت در سگمنت C (خودروهای خانوادگی کوچک) به بازار معرفی کردند. فیات در سال ۲۰۰۱ مدل استیلو را به عنوان جانشین براوو/براوا عرضه کرد، اما طراحی ظاهری آن که به دلیل شباهت به خودروهای آلمانی مورد انتقاد قرار گرفت، نتوانست انتظارات تولید سالانه ۴۰۰ هزار دستگاهی فیات را برآورده کند و به عنوان یک شکست تجاری برای این شرکت شناخته شد.

تصویر مقایسه‌ای از دو خودروی هاچ‌بک ایتالیایی در سگمنت C: فیات استیلو (Fiat Stilo) و آلفارومئو ۱۴۷ (Alfa Romeo 147) که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۰ معرفی شدند و نماد رقابت دو شرکت بزرگ ایتالیایی در دهه اول قرن ۲۱ محسوب می‌شوند.

در مقابل، آلفارومئو در سال ۲۰۰۰ مدل ۱۴۷ را که بر اساس پلتفرم موفق آلفا ۱۵۶ ساخته شده بود، معرفی کرد. این مدل با طراحی والتر د سیلوا، در سال ۲۰۰۱ عنوان خودروی سال اروپا را کسب کرد. اگرچه آلفارومئو ۱۴۷ در مجموع با ۶۵۲ هزار دستگاه، فروش کمتری نسبت به استیلو (۷۶۹ هزار دستگاه) داشت، اما به دلیل ماهیت اسپرت‌تر و قیمت بالاتر، جایگاه متفاوتی در بازار برای خود رقم زد. تولید هر دو خودرو در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید.


source

توسط wisna.ir