مقیاس بسیار گسترده پروژه The Odyssey ساخته کریستوفر نولان و شیوه فیلم‌برداری او، موضوعی است که نیک ای. تارابای پس از پیوستن به این فیلم، به آن اشاره کرده است.

تارابای که به‌تازگی برای ایفای دوباره نقش مشهور اشور در اسپین‌آف سریال Spartacus: House of Ashur محصول استارز بازگشته، یکی از بازیگران متعدد فهرست بسیار بزرگ بازیگران نولان است؛ فهرستی که مت دیمون را در نقش اودیسئوس، تام هالند را در نقش پسر او تلماخوس و ان هاتاوی را در نقش همسرش پنه‌لوپه در رأس خود دارد.

The Odyssey که اقتباسی از حماسه هومر با همین نام است، بر پادشاه یونانی ایتاکا با بازی مت دیمون تمرکز دارد؛ شخصیتی که پس از پایان جنگ تروا تلاش می‌کند به خانه بازگردد، اما با موجوداتی همچون نیمف‌ها، یک الهه جادوگر، یک سیکلوپ و خشم خدایان یونان مواجه می‌شود. فیلم‌برداری این اثر در ابتدای سال ۲۰۲۵ آغاز شده و تاریخ اکران آن برای ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۶ (۲۶ تیر ۱۴۰۵) تعیین شده است. یونیورسال همچنین بخشی از سانس‌های ویژه IMAX 70 mm را یک سال پیش از اکران به‌طور کامل فروخته است.

در مصاحبه اخیر نیک ای. تارابای با اسکرین‌رنت درباره بازگشت او به Spartacus: House of Ashur، او درباره تجربه کار در The Odyssey نیز توضیح داد. او در آغاز با اشاره به مقیاس بسیار عظیمی که نولان برای این اقتباس در نظر گرفته و با تحسین این فیلم‌ساز برنده اسکار به‌عنوان یکی از کارگردانان محبوبش، از این رویکرد کاملاً واقعی و عملی نولان تمجید کرد.

تارابی گفت:

ما همه چیز را به‌صورت کاملاً واقعی انجام می‌دهیم. با این حال، روند کار کاملاً متفاوت از تلویزیون است؛ به‌ویژه در مقایسه با House of Ashur که من هر روز سر صحنه بودم. در پروژه The Odyssey ممکن است یک صحنه را بازی کنی و سپس تا یک هفته هیچ مرحله دیگری نداشته باشی و فقط منتظر بمانی که بگویند آیا کار ادامه پیدا می‌کند یا نه. با این وجود، زمان فیلم‌برداری در یونان و ایتالیا و همکاری با آن گروه برای من تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش بود.

واقع‌گرایی شدید نولان در روند تولید The Odyssey برای طرفداران او موضوعی غیرمنتظره نیست، زیرا این کارگردان همواره در آثار پیشین خود نیز به دنبال واقع‌گرایی بوده است. چه در فیلم‌هایی با جنبه‌های فانتزی‌ مانند Inception و چه در آثاری که در آن‌ها واقع‌گرایی با صحنه‌های اکشن گسترده ترکیب شده، مانند The Dark Knight Trilogy و Interstellar، نولان همیشه تلاش کرده است همه چیز را در ابعادی بزرگ و تا حد ممکن واقعی جلوه دهد.

یکی دیگر از دلایلی که گفته‌های تارابای درباره مقیاس بزرگ پروژه The Odyssey را تایید می‌کند، بودجه عظیمی است که این فیلم در اختیار دارد. به‌جز The Dark Knight Rises که بودجه آن بین ۲۳۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار بود، حماسه یونانی نولان با بودجه ۲۵۰ میلیون دلار ساخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد بخش قابل‌توجهی از این بودجه به گروه بزرگ بازیگران تعلق دارد، اما تصاویر منتشر شده از صحنه‌ها نیز از سکانس‌های گسترده و پرجزئیات حکایت می‌کنند.

نکته جالب دیگر در صحبت‌های تارابای آن است که برنامه فیلم‌برداری او نشان می‌دهد احتمالاً در این پروژه نقشی حمایتی یا فرعی دارد. اشاره او به حضور روی قایق‌ها در کنار دیگر بازیگران می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او یکی از سربازان همراه با اودیسئوس در مسیر بازگشت از جنگ ترواست؛ مسیری که برای بسیاری از همراهان او با سرنوشتی تلخ همراه می‌شود. با این حال، با توجه به مقیاس عظیم فیلم و علاقه نولان به روایت‌های غیرخطی و استفاده از گروه‌های بازیگران بزرگ، احتمال حضور او در بخش‌های دیگر داستان نیز وجود دارد.

Love GameQUIGGZY

source

توسط wisna.ir