گویچی سودا و شینجی میکامی، خالقین سرشناس بازی Shadows of the Damned، در مصاحبهای با GamesIndustry.biz پیرامون کاهش عرضه بازیهای خلاقانه در طول سال صحبت کردند. گویچی سودا خاطر نشان کرد که یکی از دلایل این روند، این است که ناشران و توسعهدهندگان بیش از حد به امتیاز متاکریتیک اهمیت میدهند. متمرکز بودن بر متاکریتیک باعث شده تا توسعهدهندگان به جای ریسک کردن و اجرای ایدههای نوآورانه، به فرمولی که تاکنون نتیجهبخش بوده، پایبند باشند.
گویچی سودا در این باره گفت:
مردم بیش از حد نمرات متاکریتیک را جدی میگیرند. این موضوع تا جایی پیش رفته که تقریباً فرمولی برای دستیابی به امتیاز بالا شکل گفته است. اگر بازی شما در آن قالب قرار نگیرد یا پتانسیل خود را برای موفقیت در بازار فعلی نشان ندهد، امتیاز متاکریتیک را از دست میدهد. با اینکه نمیتوان با قاطعیت گفت، ولی شرکتهای بزرگتر ممکن است از چنین بازیهایی دوری کنند. تنها دلیلش این است که همه بیش از اندازه روی اعداد متمرکز شدهاند.
من شخصاً به امتیازات متاکریتیک توجهای ندارم. واقعاً از آنها مطلع نیستم. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بازیهایی که در دست ساخت داریم را منتشر کنیم و مردم از تجربۀ آنها لذت ببرند.
شینجی میکامی نیز تاکید کرد که بسیاری از بازیها از فرمولی که گویچی سودا به آن اشاره داشت پیروی نمیکنند و کمتر مورد توجه قرار میگیرند چرا که بازیهایی با بودجۀ زیاد بر بازار تسلط خواهند داشت.
شینجی میکامی توضیح داد:
عناوینی که برای جذب گستردهترین مخاطبان طراحی شوند، از بیشترین پشتیبانی برای بازاریابی برخوردار خواهند بود. بازیهای خاص به یک اندازه در بازار موفق ظاهر نمیشوند.
ریمستر بازی Shadow of the Damned در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
source